سردار مشتاقیان:

ولایتمداری و عمل به تکلیف از جمله ویژگی های شاخص شهید عاصی زاده بود

سردار مشتاقیان در مراسم سالگرد شهادت شهید عاصی زاده گفت:ولایتمداری و عمل به تکلیف از جمله ویژگی های شاخص این شهید بزرگوار بود.
کد خبر: ۸۹۳۲۰۵۶
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، یادواره سرداران و ۴۲۰ شهید شهرستان اردکان همزمان با سالروز شهادت سردار شهید ذبیح الله عاصی زاده برگزار شد.
در این مراسم، یکی از همرزمان شهید عاصی زاده در سخنانی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) گفت: دفاع مقدس منحصر به هیچ زمان و مکانی نیست و طبق آیات قرآن و آنچه پیامبر گرامی اسلام و اهلبیت تفسیر کردند بر هر مسلمان مؤمنی واجب است که در همه شرایط در مقابل هجوم دشمنان چه از لحاظ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و چه از جهت نظامی دفاع کنند و مؤمنین اجازه ندارند شرایطی را فراهم کنند که کفار و مشرکین بر سر آن‌ها مسلط شوند و این دفاع مقدس یک لفظ قرآنی است و منحصر به هشت سال نمی‌شود.
وی اظهار داشت: شهدای ما با اعمال و عملکرد خودشان در طول مقطع دفاع مقدس بسیاری از آیات قران را برای ما تفسیر کردند مانند این آیه که می‌فرماید؛ کسانی که در راه ما مجاهدت و تلاش می‌کنند آن‌ها را به راه‌های خصوصی هدایت می‌کنیم.
سردار محمدعلی مشتاقیان گفت: اگر سیر حضور ظاهری شهداء را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که تمامی شهداء از هر خانواده‌ای که بودند از لحاظ سجایای اخلاقی، برخورد و ارتباط با دیگران و تلاش برای رفع مشکلات اطرافیان این شهداء از همان دوران نوجوانی این ویژگی‌ها در آن‌ها وجود داشته است و بر حفظ و تقویت این ویژگی نیز مراقبت می‌کردند و در عمل تقوا را در زندگی خود اجرا می‌کردند.
وی افزود: ویژگی دیگر شهداء اخلاص بود که موجب بالا بردن ارزش عمل ما می‌شود که علمای اخلاق از اخلاص به منزله کیمیا یاد می‌کردند.
سردار مشتاقیان در ادامه ضمن بیان خاطراتی از سردار شهید عاصی زاده گفت: من افتخار داشتم که از بدو ورود این شهید بزرگوار به لشکر ۸ نجف اشرف شاگرد او باشم. این جوان آنقدر پخته، سنجیده و برنامه ریزی شده فکر می‌کرد و عمل می‌کرد که انگار سال‌ها مدیریت و فرماندهی نظامی را هم آموزش دیده و هم اجرا کرده است. شهید عاصی زاده برای انتخاب افراد در واحد اطلاعات عملیات مراحلی را برای گزینش و آموزش اجرا می‌کرد که تا آخر جنگ هم مورد استفاده قرار گرفت.
وی افزود: عملیات محرم با توجه به مشکلات و مسائلی که پیدا کرد در لشکر نجف اشرف به عنوان موفق‌ترین یگان و با کمترین تلفات بخاطر شناسایی شهید عاصی زاده انجام شد و ما موفق شدیم تیپ ۶۰۶ عراق را کاملا محاصره کنیم و به اسارت ما در آمدند. در عملیات والفجر مقدماتی و با تدبیر شهید عاصی زاده تنها یگانی بودیم که توانستیم از میدان مین با عمق ۹۰۰ متر در چند مرحله عبور کنیم و به پشت پاسگاه‌های دشمن برسیم.
این رزمنده دفاع مقدس گفت: فداکاری، رشادت، شجاعت و حماسه آفرینی شهید عاصی زاده ناشی از این بود که همه چیز را به قدرت الهی می‌دانست واز هیچ چیزی ترس و هراسی نداشت و این را در عمل به اثبات رساندهبود.
وی با اشاره به وصیتنامه شهید عاصی زاده توصیه کرد که این وصیتنامه را مطالعه کنید چرا که دید جهانی این شهید را در آن زمان نشان می‌دهد. شهید عاصی زاده کسی بود که عمرش را با اخلاص طی کرد و همه اعمالش را برای رضای خداوند انجام داد. ولایتمداری و عمل به تکلیف از جمله ویژگی‌های شاخص شهید عاصی زاده بود.
سردار مشتاقیان گفت: امروز باید فکر و عمل ما انقلابی باشد و وحدت داشته باشیم تا نقشه‌های دشمن برای تفرقه و اختلاف را خنثی کنیم.
وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم بویژه شهید حججی گفت: این شهید متولد سال ۷۰ می‌باشد و اگر در زندگی او سیری کنیم می‌بینیم که در خانواده‌ای مذهبی و ولایتی پرورش یافته بود و هرجا نیاز به حضور داشت تماشاچی و گوشه نشین نبود و در کار‌های فرهنگی، اردو‌های جهادی، مطالعه، تحقیق و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت می‌کرد. در کنار هدف خود که همان شهادت می‌باشد تشکیل خانواده داد و در همه مسائل خانوادگی فردی پیشرو و پیش قدم بود و خود را غلام اهل بیت می‌دانسته و هیچ وقت از هدفش دست نکشید و خود را به قرب الی الله رساند که همه ما در فرصتی که خداوند در اختیارمان گذاشته باید در مسیر اهل بیت و دفاع از اهل بیت گام برداریم.
ارسال نظرات