رمان «نشانی روی آب و ردِّ کبوترها» ماجرای خود را در دل حوادث مهم تاریخ معاصر از جمله انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و فتنه روز عاشورای سال ۱۳۸۸، روایت می‌کند.
کد خبر: ۸۹۳۲۰۵۸
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  رمان «نشانی روی آب و رد کبوترها» اثر زهره یزدان‌پناه قره‌تپه از سوی انتشارات شهرستان ادب منتشر شد.

رُمان «نشانی روی آب و رِدِّ کبوترها»، ماجرای خود را در دل حوادث مهم تاریخ معاصر از جمله انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و فتنه روز عاشورای سال 1388، روایت می‌کند و از طریق روایت تعزیه، به واقعه عاشورا نیز می‌پردازد.

داستان، از پیرزنی به نام بی‌بی منظر، همراه با شوهر بیمارش، و تنها پسرش قاسم می‌گوید که همگی در آذربایجان زندگی می‌کنند. در کنار او، رزمنده میانسالی به نام اِلدار است که تعزیه‌دار روستا و شبیه‌خوان امام حسین (ع) است. زمستان سال 1350، غلامحسین، فرزند پیش‌نماز محل و دانشجویی مذهبی در تهران که در پخش اعلامیه‌های امام خمینی دست داشته است، دستگیر می‌شود.

در پشت جلد کتاب آمده است: «همان‌جا، پشت وانت، کنار تابوت می‌نشیند. با دستی که زخم برداشته است، برف‌های روی تابوت را پاک می‌کند. صورتش را روی چوب سرد تابوت می‌گذارد. لب‌هایش از سرما، ترک برداشته و می‌سوزند. بر تابوت و پرچم سه‌رنگ آن بوسه‌ می‌زند. شب نزدیک است و بارش برف، هنوز قطع نشده است. باید هر طور شده است تا صبح روز بعد صبر کند، تا صبح روز تاسوعا.»

نویسنده این رمان، زهره یزدان‌پناه قره‌تپه متولد 1342 تهران، در حوزه تاریخ تحصیل کرده است. از جمله آثاری که تاکنون منتشر کرده است می‌توان به مجموعه داستان «قواره‌ای برای دو نفر» در حوزه دفاع مقدس، و مجموعه «یک نگاه یک برداشت»، نقد کتب داستانی هشت نویسنده ایرانی و نیز «داستان لبنان»، شامل سفرنامه او همراه اعضای انجمن قلم ایران به این کشور، اشاره کرد. «ستاره من»، زندگی‌نامه داستانی «شهید محمدعلی رجایی» از جمله دیگر آثار این نویسنده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها