رئیس اتحادیه صنف نانوایان یزد خبر داد:

احتمال افزایش قیمت نان در یزد/ مهم‌ترین عامل بی‌کیفیتی نان عدم مهارت برخی از نانواها است

رئیس اتحادیه صنف نانوایان یزد از احتمال افزایش قیمت نان در یزد خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۲۰۶۵
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، رئیس اتحادیه صنف نانوایان یزد ؛ از احتمال افزایش قیمت نان در یزد خبر داد و گفت: با توجه به اینکه قیمت نان به‌صورت سرا سری تعیین می‌شود و شکایات مکرری از سوی نانوایان استان مبنی بر به‌صرفه نبودن پخت نان باقیمت فعلی به اتحادیه رسیده بنابراین بحث افزایش قیمت نان دردستور کار قرارگرفته و پس از بررسی‌های لازم جهت میزان این افزایش به‌احتمال‌زیاد از ماه آینده قیمت این محصول افزایش خواهد یافت.

جلال پیروز فر افزود: به نظر می‌رسد با این افزایش قیمت، کیفیت نان بهبود یابد و دیگر بهانه‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی بابیان این مطلب که مردم یزد حق‌دارند از نان باکیفیت بهره‌مند باشند اظهار داشت: مهم‌ترین عامل بی‌کیفیتی نان عدم مهارت برخی از نانوا‌ها است چراکه برخی افراد بدون داشتن هیچ سابقه‌ای درزمینهٔ نانوائی در دورانی که برای صدور مجوز فعالیت، آزمون مهارتی وجود نداشت پروانه فعالیت گرفته‌اند.

پیروز فر همچنین از اجرای طرح آموزش مهارتی نانوایان در محل نانوائی‌ها خبر داد و اظهار داشت: در این طرح کارشناسان با مراجعه به واحد‌های نانوایی به آموزش نانوایان جوان پرداخته و در سال گذشته ۴۰۰ نفراز این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان یزد با تأکید بر لزوم آموزش نانوایان جوان ابراز داشت: درگذشته دوره‌های آموزشی را با همکاری اداره بهداشت برای نانوایان برگزار می‌کردیم که متأسفانه مدتی است این دوره‌ها تعطیل‌شده و درصددیم تا این دوره‌های آموزشی مجدداً برگزار شود.

وی در خصوص برنامه‌های این اتحادیه برای تجلیل از نانوایان برتر استان هم گفت: هرساله تعدادی از نانوایان برتر استان را به‌اتفاق خانواده به اردو‌های زیارتی اعزام می‌کنیم.

پیروز فر در پایان تصریح کرد: هرچند معتقدیم باید برای ارتقای کیفیت نان در یزد تلاش کرد، اما باید این مسئله را هم در نظر داشت که درمجموع نان یزد نسبت به نان دیگر استان‌ها از بالاترین کیفیت برخوردار است.
یزدآوا
ارسال نظرات