خبرهای داغ:

برگزاری دومین کارگاه آموزش توانمند سازی جوامع روستایی در کنگاور

کارگاه آموزش توانمند سازی جوامع روستایی با حضور استاد آذري از تهران، برخي از مسئولان محلي و ميراث فرهنگی شهرستان كنگاور در روستای فش برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۲۰۶۸
|
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ازکنگاور، رئيس اداره ميراث فرهنگي كنگاور دراین رابطه گفت: هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی اهالی روستا با مقوله گردشگری و راه‌های رونق آن و همچنین ایجاد مشاغل محلی و توسعه اقتصاد روستاییان و در نهایت رسیدن به اشتغال پایدار در روستا دانست.

 

منوچهرپاشايی با اشاره به اهمیت گردشگری در روستا، جایگاه گردشگر و ضرورت بهره‌برداری مفید روستا از حضور گردشگران، افزود: «حضور و ماندگاری مسافران و گردشگران در روستا و انتخاب روستا به عنوان یک مقصد گردشگری از طرف مسافران می‌تواند باعث معرفی هرچه بیشتر جاذبه‌های طبیعی، مذهبی، تاریخی، صنایع‌دستی و ... روستا به گردشگران و در نهایت باعث توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال، توسعه وتجهیز روستا، کاهش کم و کاستی‌ها و پیشرفت روستا، احیای آداب و رسوم سنتی فراموش شده و در حال فراموشی روستا و... شود.»

 

همچنين شورا، دهیار و مردم روستا فش از مدير میراث فرهنگی #كنگاور برای توجه به خواسته های روستائيان و هنرمندان این روستا قدردانی كردند.

ارسال نظرات