تکرار بی‌مسئولیتی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی؛

عدم تامین بذر اصلاح شده گندم، کشاورزان ورزقانی را خانه‌نشین کرد

کرار بی‌مسئولیتی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در قبال تامین نیازمندی‌های کشاورزان، این بار با عدم تامین بذر اصلاح شده گندم موجب شد در این فصل کاری، کشاورزان ورزقانی خانه‌نشین شوند.
کد خبر: ۸۹۳۲۱۰۲
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، گندم‌کاران  ورزقان در این فصل سال که با نزول باران،کشت دیم آغاز می‌شود، از بذر اصلاح شده گندم بی‌بهره هستند و کسی نیست تا به داد این قشر برسد.

ورزقان یکی از شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی است که 80درصد جمعیت آن در روستاها زندگی می‌کنند و به لحاظ آب و هوای کوهستانی اکثر جمعیت شهرستان به شغل کشاورزی مشغول بوده و نیازمندی‌های خود و مناطق همجوار را تامین می‌کنند.

متاسفانه کشاورزان این شهرستان این روزها با هزاران مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند و جهاد کشاورزی که متولی کار این قشر زحمت‌کش است، نسبت به آن ها بی‌تفاوت بوده و از خود رفع مسئولیت کرده است.

به علت عدم بارش باران در تابستان و خشکی زمین‌های کشاورزی،کشاورزان منطقه منتظر باران بودند تا گندم‌هایشان را که معروف به کشت دیم است، زیر کشت ببرند.

این روزها با بارش باران، این رحمت‌ الهی در این شهرستان فضای کاشت دیم فراهم  شده و کشاورزان با خوشحالی از این رویداد سعی دارند با بهره‌گیری از این امکان خدادادی اقدام به کاشت گندم کنند اما حالا با کمبود بذر گندم اصلاح شده مواجه هستند و متولی این امور یعنی جهاد کشاورزی پاسخ قانع‌کننده‌ای تا امروز به مراجعات آن ها نداده است.

تنها کلامی که این روزها کشاورزان ورزقانی از متولیان امر بارها و بارها می‌شنوند از زبان مسوول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان است که ادعا می‌کند با اتمام بذر اصلاح شده گندم روبه رو بوده و کشاورزان برای تهیه آن باید خودشان راهی پیدا کنند.

بنا به گفته مسئولان زراعت جهاد کشاورزی شهرستان امسال 172 تن بذر گندم بین کشاورزان ورزقان توزیع شده و دیگر نمی‌توانند کاری برای کشاورزان شهرستان انجام دهند.

اینک کشاورزان ورزقانی چشم امید به متولیان امر کشاورزی استان و کشور دارند تا در تهیه این قلم محصول گامی به جلو گذاشته و دغدغه آنها را رفع کنند چراکه نبود آن منجر به خانه‌نشینی در این فصل کاری خواهد شد ضمن آنکه این رقم محصول دیم که به اذعان کارشناسان بهترین نوع گندم است، از دست خواهد رفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار