مراسم نکوداشت مرحوم امیر حسین فردی؛ امیر داستان انقلاب ایران با حضور محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری کشور در زادگاهش اردبیل برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۳۲۱۱۵
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱

نکوداشت امیر داستان انقلاب ایران در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مراسم نکوداشت مرحوم امیر حسین فردی؛ امیر داستان انقلاب ۲۵ مهر ماه 1396در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می شود.

 امیررجبی، رییس حوزه هنری استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: نشست تخصصی این نکوداشت روز دوشنبه 24 مهرماه 1396 با حضور محسن مومنی شریف ریس حوزه هنری کشور، آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و مرتضی سرهنگی از نویسندگان برجسته کشور در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می شود.

برگزاری مراسم در روستای زادگاه زنده یاد فردی با حضور همسر و فرزندان ایشان در شهرستان نیر و همچنین نامگذاری خیابان و کتابخانه تخصصی در این شهرستان به نام «امیرحسین فردی» از دیگر برنامه هایی است که در راستای برگزاری این نکوداشت در شهرستان نیر اجرا می شود.

 مرحوم امیرحسین فردی 1328 در روستای قره تپه از توابع شهرستان نیر استان اردبیل به دنیا آمد؛ وی از مؤسسین کتابخانه مسجد جوادالائمه (ع) در سال ۱۳۵۳ و بانی تشکیل شورای نویسندگان آن مسجد بود که در ادامه به حوزه هنری پیوست و از ستون‌های اولیه این نهاد انقلابی شد.

سردبیری و مدیر مسئولی کیهان بچه ها به مدت ۳۱ سال، مؤسس و مدیر مسئول کیهان علمی، عضویت در شورای داستان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، مدیریت کارگاه قصه و رمان و مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری از جمله مسوولیتهای مرحوم امیرحسین فردی بود که به تربیت شاگردان و نویسندگان انقلابی بسیاری منجر شد.

از زنده یاد فردی آثاری چون سیاه چمن، یک سبد گل سرخ، تختی افسانه نبود، سبز خامه، گلدان پشت شیشه، اسماعیل،کوچک جنگلی، آشیانه در مه و گرگ سالی به یادگار مانده است.

مرحوم امیرحسین فردی سرانجام عصر روز پنجشنبه، پنجم اردیبهشت ۱۳۹۲، دچار مشکل تنفسی شد و در راه انتقال به بیمارستان لقمان درگذشت.

ارسال نظرات