در جلسه کمیته برنامه ریزی میانه مطرح شد؛

اعتراض فرماندار میانه به شیوه توزیع آب سد شهریار

معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان نسبت به مصوبه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص شیوه توزیع آب سد شهریار اعتراض کرد.
کد خبر: ۸۹۳۲۱۳۲
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حمید شکری با تاکید بر اینکه شهرستان میانه این مصوبه را به رسمیت نمی شناسد از آب منطقه ای استان خواست تا به این مصوبه که از واگذاری سد شهریار به شرکت آب استان زنجان خبر می دهد واکنش نشان دهد.
وی با بیان اینکه سد شهریار با 700 میلیون متر مکعب ظرفیت باید نیاز آبی 12 هزار هکتاری اراضی این شهرستان را تامین کند و پس از برداشت میزان حقآبه مسلم شهرستان به توزیع مابقی آن اقدام شود، افزود: ما اجازه نخواهیم داد سدهای شهرستان و نحوه توزیع آب آنها بدون توجه به نیازهای شهرستان در جاهای دیگر تصمیم گیری شود.
فرماندار میانه در ادامه در خصوص سد آیدوغموش هم گفت: امسال از حجم راکد آب این سد بدون هماهنگی شهرستان به حوزه خارج از استان آب واگذار شد که این امر با توجه به توسعه پایاب سد آیدوغموش از سال آینده مقدور نخواهد بود.
فرماندار میانه با اشاره به اینکه توسعه کشاورزی مدرن و تجهیز اراضی به سامانه های آبیاری تحت فشار با استقبال زیاد مردم شهرستان مواجه است، اعلام کرد: بیش از یکهزار و 100 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده و 2 هزار هکتار در دست اجراست.
سد شهریار در ۳۵ کیلومتری شهرستان میانه و بر روی رودخانه قزل اوزن، علاوه بر تأمین نیاز آب کشاورزی و صنعتی استان‌های آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی و گیلان، با هدف تولید نیرو ساخته شده است.
حوضه آبریز سد شهریار از هفت زیرحوضه، به نام های رودخانه قزل اوزن، زنجان رود، آجی چای، گرمی چای، شهرچای، قرنقو و آیدوغموش تشکیل شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار