دو هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی هما قرار است تا به طور کامل در استان هرمزگان مستقر شوند و این استان کانون فعالیت دو فروند از هواپیماهای کوچکی باشد که پس از برجام توسط ایران ایر خریداری شده است.
کد خبر: ۸۹۳۲۱۷۵
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛استان هرمزگان از جمله استان‌هایی است که بیشترین زمینه برای ایجاد پروازهای کوچک را در مسیر جزایر خلیج فارس، کشورهای همسایه جنوبی و شهرهای پرجمعیت حوزه جنوب کشور را داراست و بر اساس بررسی‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر بهترین فرصت برای استقرار دو فروند از هواپیماهای ATR  به منظور رونق دادن به فرودگاه‌های این استان بزرگ و کشیده شده بر کرانه خلیج فارس است. 

ارتباط فرودگاه بندرعباس در شعاع عملکردی 600 کیلومتری با فرودگاه‌های مهمی مانند فرودگاه یزد، شیراز، کرمان، سیرجان، زاهدان، چابهار، جزیره ابوموسی، بوشهر، عسلویه، جاسک، جزیره کیش، بندرلنگه و لار و اقتصادی‌بودن برخی از این مسیرها موجب شده تا مسؤولان هواپیمایی هما که توانسته‌اند در فضای پسابرجام چندین فروند از هواپیماهای کوچک ATR را خریداری کنند، به فکر ایجاد منطقه‌ای دائمی برای استقرار این هواپیماها در حوزه جنوب کشور باشند. 

فرودگاه بندرعباس بهترین موقعیت برای استقرار هواپیماهای ATR است که هم درآمد مطلوبی برای ایران ایر به دنبال داشته باشد و هم بتواند بستری برای توسعه پروازهای خارجی در مسیر بندرعباس – دوبی و بندرعباس – مسقط را فراهم کند. 

از سوی دیگر با توسعه سرمایه‌گذاری‌های ملی در زمینه توسعه سواحل مکران، استقرار این دو هواپیمای 65 نفره در استان هرمزگان می‌تواند در انتقال موثر مسافر در حوزه شرقی استان هرمزگان نیز نقش ویژه‌ای ایفا کرده و به رونق جمعیتی این مناطق و رساندن برخی از امکانات و نیازها به شرق هرمزگان کمک کند. 

قرار است تا روز 5 شنبه مسؤولان عالی کشور به همراه مسؤولان عالی سازمان هواپیمایی کشوری و مسؤولان هما با حضور در استان هرمزگان، دو فروند از هواپیماهای ATR را با خود به بندرعباس آورده و در بندرعباس مستقر کنند تا با این هواپیماها عملا پایگاه ATR ها در جنوب کشور راه‌اندازی شود. 

ارسال نظرات