خبرهای داغ:
یک خیر مدرسه ساز گفت: دوران انقلاب اسلامی در رشد فرهنگی ما تاثیر بسزایی از خود بر جای گذاشته بود، به هر حال قبل از انقلاب با صحبت و سخنرانی‌های شهید مطهری تحولی در ما ایجاد شد که به سمت و سوی علم و بیداری فرهنگی سوق پیدا کنیم.
کد خبر: ۸۹۳۲۱۹۶
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، بزرگ شده منطقه سهروردی تهران است. از همان ابتدا با توجه به فرهنگ خیریه خانوادگی اقدام به فعالیت های خیرخواهانه می‌کند. خانم خاکباز نژاد نه تنها در ساخت مدرسه و حوادث و بلایای طبیعی پیش قدم است بلکه جامعه بسیاری از خیرین را در کار و پروژه‌های خود مشارکت می‌دهد و عملا مسیر افزایش خیر را در پیش گرفته است. حاصل گفت و‌گو با این خیر مدرسه ساز را تقدیمتان می‌کنیم:
 

مشارکت خانواده شهداء در ساخت مدرسه

در استان سیستان و بلوچستان، مادر شهیدی که از پول شهید خود پنجاه میلیون کنار گذاشته بود در یک اقدام خیرخواهانه و خداپسندانه، اقدام به مشارکت با ما در امر مدرسه سازی می‌کنند و جالب است خواهر این شهید بزرگوار، دارای پسری بودند  که در جبهه نبرد به مقام رفیع شهادت رسیده بود و خیلی اصرار داشت که همچون مادرش، مبلغ پنجاه میلیون تومان هزینه برای ساخت مدرسه که بخشی از ساخت یک مدرسه را شامل می‌شد کمک رسانی کند که من و دیگر خیرین، ساخت مدرسه را به اتمام رساندیم و دو مدرسه در این استان با کمک این دو بزرگوار و خیرین دیگر کلنگ زنی و احداث شد که خاطره خوبی در ذهن من به جای گذاشت که این حرکت‌های زیبا نشان از خیرخواهی مردم عزیز در تمامی اقشار دارد.

انقلاب اسلامی فرهنگ دانش را در جامعه بیدار کرد

دوران انقلاب اسلامی در رشد فرهنگی ما تاثیر بسزایی از خود بر جای گذاشته بود، به هر حال قبل از انقلاب با صحبت و سخنرانی‌های شهید مطهری تحولی در ما ایجاد شد که به سمت و سوی علم و بیداری فرهنگی سوق پیدا کنیم.

کار خیر، ریشه در خانواده ما دارد

از همان ابتدا کارهای خیر در خانواده ما موج می‌زند و بعد از اینکه ازدواج کردم به طور کل خانه ما به نام خیریه حضرت زینب ( س ) شکل گرفت. عمه خدا بیامرزم از قبل شکل گیری انقلاب اسلامی تا به بعد به خصوص در مناطق محروم و قبل از آن در هشت سال دفاع مقدس بسیار در کار خیر مشارکت‌های زیادی داشت و چه حجم پرونده‌های بسیار زیادی در حادثه زلزله بوئین زهرا از این خدا بیامرز بر جای مانده بود و خداراشاکرم این فرهنگ در ما هم شکل بهتری گرفت و بعد از آن جذب خیرین مدرسه ساز شدم.

ساختار یک جامعه بر پایه آموزش است

 به اعتقاد من آموزش در هر مقطعی از زمان دارای اهمیت است و  به طور قطع ساختار یک جامعه برپایه آموزش است. وقتی سطح دانش و علم یک تعداد افراد را بالا ببریم در مقابل شاهد رشد فرهنگ جامعه هم هستیم و قاعدتا ساخت یک مدرسه می‌تواند در رشد شکوفایی افراد جامعه و ایجاد بستر خلاقیت تاثیرگذار باشد.

دانایی در جامعه نیازمند سخت افزار سواد و در پی آن ساخت مدرسه است.

دانایی در جامعه نیازمند سخت افزار سواد و در پی آن ساخت مدرسه است. پس بنابراین با احداث مدرسه، نرم افزار آموزش و فرهنگ یک مملکت رشد پیدا می‌کند و این دلیلی شد تا من در کار ساخت مدرسه مشارکت داشته باشم به طور یقین رشد هر چه بهتر استعدادهای داخل کشور است.

در کنار مدرسه سازی، کارهای خیریه دیگه انجام می‌دهم

کار من صرفا منتج به ساخت یک مدرسه نیست. وقتی خدای ناکرده حوادثی در جامعه رخ می‌دهد خودم را موظف می‌دانم که در پروژه‌های خیریه برای کمک به آوارگان پیش قدم باشم و این در خانواده من از قدیم الایام وجود داشته است.و جا دارد در این مصاحبه از همسرم که همیشه پشتوانه من در تمامی مراحل  زندگی بوده کمال تشکر داشته باشم.

تعداد افراد خیر در جامعه ما کم نیست

من با توجه به اینکه با جامعه خیرین در کارهای خیر ارتباط دارم معتقدم مردم ما به دلیل تفکرات مذهبی و اعتقادی که به زکات و خمس و حس انسان دوستانه دارند بسیار در کارهای خیر مشارکت دارند و تعداد افراد خیر در جامعه ما کم نیست و وقتی حادثه ای اتفاق می‌افتد تعداد خیرین و مردم دلسوز بسیار زیاد و قابل توجه است

اولین خیری بودم که در شهرستان تکاپ مدرسه ساختم

اولین مدرسه را در شهرستان تکاب ساختم و محدوده ای که ما بودیم بسیار منطقه محروم بود و ما اولین خیری بودیم که در آن شهرستان مدرسه ساختیم و بعد از من، خیرین زیادی در این شهرستان معرفی کردم که خداروشکر شهرستان به لطف خیرین، مدرسه‌های زیادی ساخته شد.

 

 

ارسال نظرات