یک مدرس علوم حوزوی در همایش انس و مودت خواهران پایور بازنشسته سپاه استان سمنان گفت: بی حجابی و بدحجابی، توقعات بی جا و به رخ کشاندن مال و منال آسیب هایی است که کانون خانواده را تهدید می کند.
کد خبر: ۸۹۳۲۲۱۶
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین رایجی در همایش انس و مودت خواهران پایور بازنشسته سپاه استان سمنان که در در چشمه علی دامغان برگزار شد، اظهار داشت: خانواده در نظام خلقت بسیار مورد توجه است اگر بدان توجه شود اوضاع جهان دگرگون می شود.

وی با تأکید بر اینکه خانواده باید از یک انسجام، اعتدال، تشکل بیرونی و درونی برخوردار باشد؛ افزود: خانواده این تشکل بنیادین از دو انسان یعنی مرد و زن تشکیل می شود و باید گفت این مرد و زن هستند که پایه های اصلی یک خانواده سالم و شایسته از نگاه ایدئولوژی اسلام هستند.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه از دامان زن مرد به معراج می رود و این نشان و گواهی بر جایگاه و عظمت و شأن بی نظیر زنان است، گفت: مرد باید زن و زن باید مرد را بشناسد؛ اگر این شناخت باشد و تشکل خانواده بر اساس شناخت صحیح پایه گذاری شود؛ خانواده یک خانواده علوی، فاطمی و حسینی خواهد بود.

حجت الاسلام رایجی با اشاره به جایگاه زن در نظر آیات و روایات گفت: شأن و جایگاه زن از نظر نگاه توحیدی بسیار بالاست و نمونه آن زنان و بانوانی است که نامشان در قرآن ذکر شده است و مایه فخر و مباهات بانوان عالم هستند.

وی تصریح کرد: انسان می تواند به جایگاه های والا دست یابد؛ مدرک شغل شاخص، عنوان اجتماعی ملاک عمل نیست و بلکه آنچه ملاک است قرب به خداوند که انسان را از فرش به عرش و از زمین خاکی به افلاک می برد.

این مدرس علوم دینی بیان داشت: اسلام به زنان توجه ویژه دارد و این توجه سن و موقعیت و جایگاه دنیایی نمی شناسد و به عبارتی به زن از آن جهت که زن است توجه شده است؛ بنابراین اگر یک زن به خودشناسی برسد می تواند گام در مرحله بعدی یعنی خداشناسی بگذارد و سپس به درجه خداباوری برسد.

وی تأکید کرد: اگر خانواده تقویت شود آنگاه می توانیم شاهد رخدادهای شگرفی در صحنه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... باشیم.

حجت الاسلام ایجی با بیان اینکه برخی حرف های گزاف علیه اسلام و انقلاب و ائمه به زبان می آورند و بدینوسیله شخصیت زنان را لگدمال می کنند؛ گفت: این برخی ها به هنرمند زن در جامعه اسلامی می گویند با هر ریخت و لباس و نوع پوشش که می خواهی باش و نقش بازی کن و حال اهمیتی ندارد که آنها که مقید به اسلامند می خواهند ببینند یا نبینند و اینها شخصیت زن را پایین می آورند چون تفسیرشان از اسلام غلط است و به عبارتی دیگر اسلام را به گونه ای که می خواهند تفسیر می کنند.

این مدرس علوم حوزوی با بیان اینکه کانون خانواده باید اصلاح شود، گفت: زن باید در خانواده بر شوهرش تسلط دینی داشته باشد و بگوید آقا من با نان و پنیر حلالت می سازم نان و بوقلمون حرام را تحمل نمی کنم و به تبع از دامن خانواده ای که یاد خدا در آن موج می زند فرزندانی شایسته تربیت می شود و این خانواده نزد خدا عزیز می شود.

حجت الاسلام رایجی با طرح این سوال که چه کنیم زندگی مان آسیب نزند، گفت:  زنان به همسرشان سوء ظن نداشته باشند به مردانشان، بدحجابی و بی حجابی را ظاهر نکنند، از توقع بی  جا پرهیز کنند، اطاعت پذیری از همسرشان داشته باشند، تواضع و فروتنی، رعایت انصاف، به رخ نکشاندن مال و  منال و ... همه اینها از مواردی است که اگر رعایت شوند زندگی خانوادگی و زناشویی هرگز آسیب نمی بیند.

وی گفت: باید ولی زمان خود را بشناسیم و در مسیر و راه ولایت گام برداریم که اگر اینگونه باشد ؛هرگز گمراه نخواهیم شد.

همایش انس و مودت خواهران پایور بازنشسته سپاه استان سمنان به همت معاونت روابط عمومی، کانون بازنشستگان و بسیج جامعه زنان استان سمنان برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها