خبرهای داغ:
متخصص مسمومیت‌های شیمیایی و دارویی:
متخصص مسمومیت‌های شیمیایی و دارویی با اشاره به اینکه تکرار مصرف دارو در سالمندان موجب مسمومیت آنها می‌شود، گفت: نزدیکان سالمندان باید در زمان و مقدار تعیین شده، دارو را در اختیار آنها قرار دهند.
کد خبر: ۸۹۳۲۲۲۸
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالکریم پژومن، متخصص مسمومیت‌های شیمیایی با بیان اینکه درباره مصرف دارو به ویژه برای سالمندان باید توجه بیشتری کرد، گفت: نزدیکان و اطرافیان این افراد  باید در زمان و مقدار تعیین شده، دارو را در اختیار سالمندان  قرار دهند.

وی ادامه داد:  قرار دادن دارو به مقدار زیاد ممکن است موجب شود سالمند بیش از آنچه لازم است داروها را مصرف کند و دچار مسمومیت شود.

این متخصص مسمومیت‌های شیمیایی و دارویی شبکه رادیویی سلامت تاکید کرد: در سالمندان پدیده ای است به نام اتوماتیزه یعنی رفتارهای تکرار گونه وجود دارد لذا گاهی فراموش می‌کنند که داروهایشان را مصرف کرده یا نکرده اند.

پژومن در پایان اظهارداشت: لذا در بسیاری از مواقع سالمندان مصرف دارو را تکرار می‌کنند و دچار مسمومیت می‌شوند  همچنین برای سالمندانی که چند بیماری دارند و ناچار هستند چندین دارو را با هم مصرف کنند، احتمال فراموشی در زمان و مقدار دارو بیشتر می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها