مشاور فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در همایش انس و مودت خواهران پایور بازنشسته سپاه استان سمنان گفت: بصیرت افزایی و روشنگری از ملزومات و ضرورت هایی امروز جامعه است.
کد خبر: ۸۹۳۲۲۵۱
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در دامغان، اسحاق موحدیان در همایش انس و مودت خواهران پایور بازنشسته سپاه استان سمنان که در چشمه علی دامغان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهدای ما سبک بال شدند و رسیدن به آنجا که به دنبال آن بودند.

وی بیان داشت: در دنیا هر لحظه ای به قیامت نزدیک می شویم و باید توشه و زادی برداریم و سبک بار و سبک بال برویم اگر غیراز این باشد خسران دیده ایم.

مشاور فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان تصریح کرد: با یک نگاه اجمالی به حادثه عاشورا می بینیم که اباعبدالله الحسین از همه چیز خود گذشت و آنها را به میدان کارزار و مقابله با باطل آورد تا امر به معروف و نهی از منکر کند  تا اسلام از مسیر خود خارج نشود و سیره جدش پیامبر گرامی اسلام(ص) حفظ شود.

موحدیان با بیان اینکه عاشورا مختص شیعیان و مسلمانان نیست بلکه همه آزادگان عالم است، گفت: پیام عاشورا توسط حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) عالمگیر شد و امروز عاشورا همه عالم را فرا گرفته است.

وی ادامه داد: شاخصه های مهم قیام عاشورا و کربلا نخستین آن عبودیت  و بندگی خاص خداست که مظهر تمام و کمال آن نماز است که به واسطه این بندگی کردن حسین و بندگی نکردن یزیدیان این قیام جاویدان شد.

مشاور فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه امام حسین(ع) می فرماید "اگر من با یزید بیعت کنم از اسلام اثری نخواهد بود"؛ گفت:دومین شاخصه هجرت است؛ هجرت امام حسین(ع) از مدینه به مکه از مکه به کربلا؛ کارهای امام حسین(ع) بی نظیر  است و نظیر آن در تاریخ وجود ندارد و همین شاخصه ها بود که قیام عاشورا را ماندگار کرد.

موحدیان بیان کرد: سومین شاخصه روشنگری و بصیرت افزایی است که توسط امام سوم ما شیعیان حسین بن علی(ع) انجام شد که هدف از قیامش را به صراحت بیان کرد و دشمنان را به مردم زمانش شناساند؛ این همان چیزی است که امروز ما شدیدا به آن به واسطه فتنه های شدید به آن نیازمندیم.

وی گفت: شاخصه دیگر قیام عاشورا شهادت طلبی، ایثار و فداکاری و رشادت خود، یاران و فرزندانش است.

مشاور فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان ادامه داد: پیام زیارت عاشورا این است که «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» ما در صلحیم با هر آنکه با تو در صلح است و در جنگیم با هر آنکه با تو در جنگ است تا قیامت؛ امروز باید یزید زمان را شناخت یزید 1400 سال پیش مرد امروز باید بشناسیم دشمنان و یزیدیان زمانمان را که اگرخوب در این مسیر روشنگری شود و استقامت ورزیم همچون حضرت زینب(س) به  هدفمان خواهیم رسید.

موحدیان تأکید کرد: وظیفه همه ما به ویژه بانوان در برهه کنونی این است که تجربیات و مدیریت بحران در زمان دفاع مقدس و انقلاب را به خوبی و درستی به نسل جوان انتقال دهیم.

همایش انس و مودت خواهران پایور بازنشسته سپاه استان سمنان به همت معاونت روابط عمومی، کانون بازنشستگان و بسیج جامعه زنان استان سمنان برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها