آنچه از مسئولان دانشگاه جامع علمی کاربردی انتظار مي رود در يك جمله: تبیین دقيق جایگاه اين دانشگاه در میان سطوح مختلف فعال و تصمیم گیر جامعه است .
کد خبر: ۸۹۳۲۲۵۷
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج: بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی بیانیه ای به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس این دانشگاه صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم
در جامعه ما میان علم و عالمان با زندگی جاری و روزمره مردم فاصله جدی وجود دارد. به همین سبب است که چالش های زیاد جامعه ما، مردم و نظام اسلامی را رنج می دهد.
-چه بسیار معضلات معرفتی-دینی و فرهنگی که زندگی مردم و اهالی معرفت و فرهنگ را تلخ نموده و کاری جدی از دست آنها برای رفع آن معضلات بر نمی آید.
-چه بسیار مسائل اقتصادی یا شغلی و چالش های نفس گیری که حتي فعالان مؤثر اقتصادي را با کندی در پیشرفت و کارآفرینی یا تبعیض ها و موانع مواجه نموده است.
در نگاه عالمان و فرهیختگان برای معضلات و مسائل موجود در جامعه روش ها و پاسخ های متعددی وجود دارد. اما این موارد یا در بخش های سياستگذاری و اجرایی، برای مطرح شدن فرصتی نمی یابند و یا علی رغم حضور متخصصان و عالمان در مناصب اجرایی یا مشورتی، تأثيری چشمگير در کاهش مسائل و نابسامانی ها ندارند.
بي شک این فاصله بین علم و تخصص با عمل و زندگی در مفهوم و ساختار نظام آموزشی علمی کاربردی قابل فهم و پاسخ است. این نوع نظام آموزشی در دو سطح قبل از دانشگاه و آموزش عالی، حلقه مفقوده ایست که توانایی اتصال فاصله میان علم وعمل را دارد.
علم در منظومه مفهومی علمی کاربردی به معنای در نوردیدن مرزهای دانش نیست؛ بلکه به معنای کسب دانش و آشنایی با دستاوردهای علمی است. این حد آشنایی با علوم، زنده کننده و احیاگر علم وعالمان در بستر جامعه است.
و کاربرد نیز در این منظومه مفهومی، لزوما به معنای حرفه ای گری یا مهارت های عملی و سطح بالا نیست؛ بلکه به معنای کسب تجربه و اهلیت در مشاغل و موضوعات مربوطه است. نتیجه این ویژگی، تربیت فارغ التحصیلانی است که اهالی حرفه ای مشاغل مربوطه و مردم، آنها را از جنس وصنف خود می دانند و برای رفع معضلات و مسائل خود پذیرای آنها هستند. این امر باعث اشتغال زایی و ارتقاء کیفی مشاغل و زندگی مردم می شود.
بنابراین آنچه از مسئولان دانشگاه جامع علمی کاربردی انتظار مي رود در يك جمله: تبیین دقيق جایگاه اين دانشگاه در میان سطوح مختلف فعال و تصمیم گیر جامعه است .
امیدواریم این دانشگاه در تداوم حيات فرهنگي-آموزشی خود، به تعالی سازمانی و جایگاه شايسته خود رسیده و در سيماي  اين اهداف  ظهور يابد:
-شناسایی و تعریف رشته های تحصیلی متناسب با نیاز کشور؛
- ايجاد زمينه مشارکت براي خبرگان و اساتید دانشگاهی- حوزوی و استادکاران ماهر و حرفه ای مشاغل در تدوین متون درسی و هدایتگري آموزش دانشجویان؛
- مدیریت مناسب ستادی و مراکز و محیط های آموزشی؛
-استقرار نظام فرهنگی-تربیتی تعالی بخش براي همه دانشگاهیان.
 
خالصانه خداوند متعال را به سبب وجود دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان بستری امیدبخش در تحقق اهداف نظام اسلامی شکرگزاریم.
 
بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی

ارسال نظرات