خبرهای داغ:
يكي از مراجع تقليد گفت: دشمن مي‌خواهد كردستان عراق را مستقل كند و به تدريج كردستان ايران را ملزم كنند و سپس به سراغ كردستان تركيه و سوريه بروند.
کد خبر: ۸۹۳۲۳۰۱
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از پاسداران رده‌های مختلف حفاظت اطلاعات،‌ هوافضا و نیروی دریایی با بیان اینکه دو گروه حق و کفر همواره وجود داشته است اظهار کرد: پیامبرانی که خداوند فرستاده ادامه‌دهنده راه حق بوده‌اند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) تحولی در جهان ایجاد کردند و این تحول روز به روز پیشرفت می‌کند گفت: این تحول زمینه‌ساز بیداری اسلامی است بنیانگذار جمهوری اسلامی حاصل تجارب خود را در وصیت‌نامه ذکر و تأکید کرده‌اند انقلاب به دست نامحرمان نیفتد؛ ایشان توانستند استکبار را قلع و قمع کنند و هشت سال دفاع مقدس را با افتخار پشت سر گذاشتند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: پیامبران الهی در دستی کتاب و در دستی دیگر آلات و ابزار جنگ را داشتند بنابراین مسلمانان باید در برابر کفر و صهیونیست‌ها مجهز باشند.

وی خاطرنشان کرد: آموزه‌های قرآن بر این اساس بنا شده که امتی ساخته شود که از نظر ایمان، خداباوری، اخلاق، هوش و فراست در سطح بالا قرار داشته باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به دشمنان مسلمانان گفت: کفار با ما دشمن هستند حتی اگر لبخند داشته و دست به دست شما دهند در دل دشمن هستند. باید به این نکته رسید که خنده و دست دادن آنها فریب و نیرنگ است و در آیات قرآن تأکید شده این افراد دشمنان شما هستند.

وی عنوان کرد: سازش با چنین دشمنانی به صلاح نیست زیرا آنها می‌خواهند شما را در استعمار قرار دهند رهبر معظم انقلاب فرمودند هزینه سازش با دشمنان از هزینه جنگ کمتر نیست باید این نکته را در نظر داشت که سلطه‌پذیری در برابر سلطه‌گر هزینه دارد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: صهیونیست‌ها دومین دشمن مسلمانان هستند استکبار در متن کشورهای اسلامی پایگاهی برای صهیونیست‌ها ایجاد کرده تا زمانی که این پایگاه برقرار است این منطقه آسایش و آرامش ندارد.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند پایگاهی در عراق ایجاد کنند گفت:‌ آنها می‌خواستند به کردها پر و بال دهند و کردستان از عراق جدا شود و پایگاهی برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها باشد بر همین اساس نیز داعش را به میدان آوردند بودند ولی ملت‌ها بیدار شدند و داعش و مؤسس آن را شناختند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: دشمنان در بخشی دیگر می‌خواهند کردستان را از عراق جدا کنند و آنها تقویت شوند. باید در نظر داشت کردها در چهار مملکت ایران، عراق، سوریه و ترکیه هستند، اکنون با کردها زندگی می‌کنیم و با صداقت و عدالت هستیم.

وی یادآور شد: دشمن می‌خواهد کردستان عراق را مستقل کند و به تدریج کردستان ایران را ملزم کنند و سپس به سراغ کردستان ترکیه و سوریه می‌رود و مشکلی به این وسعت ایجاد می‌کنند بنابراین باید در برابر نقشه‌های آمریکا، صهیونیست‌ها و عربستان بیدار و هوشیار باشیم.

این مرجع تقلید شناخت دشمن را از موارد مهم ذکر کرد و افزود: منافقان از دیگر دشمنان هستند که باید در برابر آنها شناخت و آگاهی داشت. 

وی خاطرنشان کرد: مملکت‌های فراوانی در دنیا از نظر موشک و سلاح جنگی قوی هستند ولی ایمان و عقیده شما را ندارند از این نظر لرزه بر اندام دشمن انداخته شده و دشمن پریشان است بر همین اساس جنگ 33 روزه لبنان با شکست مواجه شد.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: انسان با ایمان از مرگ نمی‌ترسد و شهادت را برای خود افتخار می‌داند و در ایران میلیون‌ها انسان عاشق شهادت وجود دارد.

وی با بیان اینکه اکنون به ما تهمت می‌زنند که ایران تروریست تربیت می‌کند گفت: ما به قرآن عمل می‌کنیم و دشمن ظالم و کمک مظلوم هستیم در حالی که خادم حرمین شریفین که میلیون‌ها قرآن چاپ می‌کند می‌خواهد مردم را فریب دهد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: اهل سازش با دشمن نیستیم و به این نکته اعتقاد داریم با دشمن نمی‌توان مذاکره و صلح کرد. مسلمانان ایران دشمن را می‌شناسند و در برابر دشمن تجهیز می‌شوند تا این انقلاب را به صاحب اصلی خود تحویل دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها