خبرهای داغ:
در گفتگو با استاد دانشگاه‌های قزوین مطرح شد:

اقازاده های هم طراز با مفهوم آرمان های انقلاب!

استاد دانشگاه‌های قزوین اذعان کرد: از زمانی که برنامه کاری قوه قضائیه بر این قرار گرفت که با دانه درشت‌ها برخورد کند برخی آقازاده‌ها، اشخاص و خواص هم طراز آرمان های انقلاب قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۹۳۲۳۲۳
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳

رستم قنبرلو استاد دانشگاه‌های قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون عملکرد قوه قضائیه و نقش آن در احیای عدالت اجتماعی اظهار کرد: از زمانی که برنامه کاری قوه قضائیه بر این قرار گرفت که با دانه درشت‌ها برخورد کند برخی آقازاده‌ها، اشخاص و خواص هم طراز آرمان های انقلاب قرار گرفتند.
وی تبیین کرد: قوه قضائیه وظایف بزرگی را برعهده دارد و می‌توان گفت از این میان رسیدگی به جرایم کوچک و کوچه‌بازاری یکی از وظایف فرعی این قوه است.
این استاد دانشگاه سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه را از قوای بسیار موثر در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: همانطور که قوه مقننه و مجریه هرکدام وظیفه خاص قانونگذاری و نظارت بر اجرای صحیح قوانین را برعهده دارند قوه قضائیه نیز مسئولیت رسیدگی به عدالت اجتماعی در میان همه افراد اعم از عوام و خواص می‌باشد.
قنبرلو نظارت بر عملکرد مسئولین و دانه درشت‌ها را وظیفه اصلی قوه قضائیه دانست و افزود: در درجه اول وظیف قوه قضائیه نظارت شدید بر عملکرد مسئولین است و در کنار آن وظیف رسیدگی به تخلفات موجود در جامعه را نیز برعهده دارد.
وی با اشاره به سخنی از بزرگان تصریح کرد: باید نسبت به تاثیر عملکرد مسئولین در جامعه هوشیار بود چراکه فساد و یا اصلاح یک جامعه از سران و مسئولان یک جامعه آغاز خواهد شد.
این استاد دانشگاه با اشاره به تخلفات رئیس‌جمهور کره جنوبی متذکر شد: با نگاهی به تخلفات رئیس‌جمهور کره جنوبی در می‌یابیم که علاوه بر نظارت بر عملکرد مسئولین می‌بایست نسبت به عملکرد شخص رئیس جمهور نیز حساس بود.
قنبرلو تشریح کرد: این که از قوه قضائیه انتظار داشته باشیم با مسامحه و مصلحت‌اندیشی از دانه درشت ها و خائنان وطن چشم‌پوشی کنند قطعا به ضرر جامعه خواهد بود.
وی مصلحت‌اندیشی را از وظایف ولایت در جامعه دانست و مطرح کرد: مصلحت اندیشی نظام تنها بر عهده ولایت فقیه و در کنار ایشان مجمع تشخیص مصلحت نظام است و این که انتظار داشته باشیم قوه قضائیه بنا به مصلحت جامعه نسبت به عملکرد اشتباه مسئولین بی‌تفاوت باشد انتظاری عبث خواهد بود.
این استاد دانشگاه ادامه داد: باید توجه داشت که تشخیص مصلحت نظام بر عهده ولایت است و باقی افراد تنها می‌توانند در برخی از حوزه‌های شخصی مصلحت اندیشی کنند.
قنبرلو در خاتمه خاطرنشان کرد: در خصوص موضوع عدالت اجتماعی و عملکرد قوه قضائیه همانطور که ولایت فقیه تایید و تاکید کرده است باید بسیار حساس بود که توسط عوام و یا حتی خواص ذره‌ای به آرمان‌های انقلاب خدشه وارد نشود.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار