رئیس ستاد اربعین شهرستان شاهرود:

1500 نفر اسکان علاوه بر 5هزار وعده غذایی سهمیه شهرستان شاهرود در اربعین/برآورد هزینه 800 میلیونی ستاد اربعین شهرستان

سلمانی در یادواره شهدا نیروی انتظامی شهرستان شاهرود گفت: برآورد هزینه 800 میلیون تومانی امسال کرده ایم و سال گذشته که پیش بینی 500 میلیون تومان هزینه کردیم 300 میلیون محقق شد که امسال این مردم با دلهای ایمانی کمک می کنند تا ان شالله محقق شود.
کد خبر: ۸۹۳۲۳۳۹
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، ابراهیم سلمانی در یادواره شهدای نیروی انتظامی شهرستان شاهرود در حسینیه شهدا این نیرو در سخنانی با اشاره به اینکه اربعین از جابر شروع شد و امروز ۲۵ میلیون نفر خدمت می‌کنند که‌ای جهان استکبار در یک روز حادثه عاشورا حرکت حق را خفه کند، اما امام حسین (ع) با نثار خون و هستی و آل الله با اسارت و خطبه‌ها جهان را طوری رهنمون کردند که امروز ۲۵ میلیون نفر در کربلا جمع می‌شوند و فردا‌ها تا ۳۰۰ میلیون نفر ان شالله خواهد رسید.
1500 نفر اسکان علاوه بر 5هزار وعده غذایی سهمیه شهرستان شاهرود در اربعین/برآورد هزینه 800 میلیونی ستاد اربعین شهرستان
وی افزود: با ریل گذاری حضرت امام (ره) و خون شهدا و ایثارگران اتفاق افتاده و باید همه نقش خود را ایفا کنند و گرنه اربعین بوده هست و کمک کنیم یا حضور پیدا کنند و بزرگداشت با مدیریت سالار شهیدان برگزار می‌شود و زمینه ساز ظهور باشد.
سلمانی خاطر نشان کرد: دشمن بیکار ننشسته و خیل عظیمی که از افکار ائمه راه افتاده دشمن نمی‌تواند جلو بگیرد، اما با سد‌های انحرافی می‌خواهد انحراف ایجاد کند و ما باید کمک و نقش داشته باشیم که نقش جمهوری اسلامی در برپایی این حادثه عظیم نقش ایفا کنیم.
وی با اشاره به عملکرد سال گذشته ستاد اربعین تصریح کرد: در سال گذشته سازماندهی بحث زائران اربعین ستادی در مرکز شروع شد و سهمیه مشخص شد که سازماندهی بهتر و سهمیه شاهرود ۵ هزار پذیرایی شد که در مدت کوتاهی به صد در صد اهداف پیش بینی شده رسیدیم و در کربلای معلا علیرغم مشکلات عدیدیه ۵ هزار وعده غذایی که بیش از ۱۵ هزار وعده در شبانه روز بود و در سیزده روز ۱۶۵ هزار وعده غذایی طبخ و توزیع شد.
رئیس ستاد اربعین شهرستان شاهرود تصریح کرد: این آمار جدای از کمک‌ها به موکب‌های دیگر در کشور و عراق و استان‌های ایران در کربلاست که تبادل تغذیه انجام می‌شد و ایثار و فداکاری عیناً اتفاق می‌افتاد.
وی با اشاره به برپایی موکب مصباح الهدی بعد از اربعین در پلیس راه خیرآباد برای خدمت رسانی به زائران امام رضا (ع) بیان کرد: از ۲۴ صفر سال قبل به مدت چهار روز ۱۶ هزار نفر زائر اتوبوسی و شخصی پذیرایی شد که البته در شان زائران نبوده و در حد بضاعت خودمان است.
سلمانی با اشاره به حضور موکب در مراسم‌های مختلف شهرستان گفت: با تابلوی اربعین تلاش داریم خدمت رسانی به زوار ائمه اطهار انجام دهیم و یاد امام شهدا را در جامعه ترویج نماییم.
وی با اشاره به برنامه‌های موکب مصباح الهدی شهرستان در امسال گفت: امسال علاوه بر پنج هزار وعده غذایی، ۱۵۰۰ نفر اسکان نیز برای موکب شهرستان پیش بینی شده چرا که اولویت یک در عراق و کربلا اسکان است که هزینه بالایی را نیز می‌طلبد.
رئیس ستاد اربعین شهرستان شاهرود با اشاره به دوخت کیسه خواب با همکاری مجمع صنفی خیاطان شهرستان ادامه داد: برپایی خیمه در کربلا نیاز به هزینه بالغ بر ۲۷ میلیون تومان دارد که با یک سوم در شاهرود در حال ایجاد آن هستیم که ده چادر در برنامه امسال پیش بینی شده که تلاش داریم محقق شود.
وی اضافه کرد: کیسه خواب‌ها هر عدد ۷۵ هزار تومان قیمت تمام شده است که ۱۵۰۰ کیسه خواب تهیه می‌شود و سرویس بهداشتی نیز نیاز است که ۱۶ چشمه تامین شده که هر چهار چشمه ۱۳ میلیون تومان هزینه دارد که اردوگاهی و تاشو و قابل حمل است.
سلمانی با تاکید بر کمک همه مردم در این امور خداپسندانه گفت: همه باید کمک کنند تا امسال مانند سال گذشته سربلند از امتحانی نوکری زائران امام حسین (ع) برآییم و برآورد هزینه ۸۰۰ میلیون تومانی امسال کرده ایم و سال گذشته که پیش بینی ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم ۳۰۰ میلیون محقق شد که امسال این مردم با دل‌های ایمانی کمک می‌کنند تا ان شالله محقق شود.
وی با اشاره به دهه کرامت و پذیرایی از ۱۳۰۰ زائر رضوی افزود: این کمک‌ها با نذورات مردمی انجام می‌شود و حتی ما در جریان تصادق اتوبوس زائران عراقی تا شقف دو میلیون تومان به بیماران این حادثه که در بیمارستان بستری بودند کمک کردیم.
رئیس ستاد اربعین شهرستان شاهرود با اشاره به برگزاری برنامه‌ها در ولادت‌ها و شهادت‌های ائمه توسط موکب در سطح شهرستان عنوان کرد: کسانی که از شاهرود عبور و به پابوس امام رضا (ع) مشرف می‌شوند زائر هستند و ما در بحث اسکان و پذیرایی کمک می‌کنیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۰ خادم در موکب مصباح الهدی حضور داشتند افزود: کلیه این خادم‌ها با هزینه خود به این سفر آمدند و از جیب خودشان خرج کردند و حتی ما در کربلا ۲۵ عقیقه انجام دادیم که ۱۸ عقیقه را خود خادمان هزینه آن را دادند و همه نوکر ائمه اطهار هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار