مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: یک و نیم میلیارد تومان کمک‌های مردمی در مرحله اول جشن عاطفه‌ها در سطح استان مرکزی جمع‌آوری شد.
کد خبر: ۸۹۳۲۳۴۳
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی صبح امروز در مراسم نواخته شدن «زنگ جشن عاطفه‌ها» در دبیرستان دخترانه «فدک» اراک که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد با اشاره به تعداد مدارس برگزار کننده این مراسم گفت: امروز همزمان با سراسر کشور زنگ جشن عاطفه‌ها در 870 مدرسه استان مرکزی نواخته می‌شود.

وی افزود: نواخته شدن این زنگ فرصتی برای دانش‌آموزان این مدارس است تا درس احسان و نیکوکاری را به عنوان یکی از سنت‌های حسنه الهی مشق کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه ترویج سنت‌های حسنه یکی از وظایف مندرج در اساسنامه کمیته امداد است، گفت: در زمان تاسیس بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی این مهم را جزو وظایف این نهاد حمایتی بیان و مورد تاکید فرمودند؛ نواخته شدن زنگ جشن عاطفه‌ها در مدارس نیز در همین راستا هرساله برگزار می‌شود.

موسی‌نژاد آموزش مهارت‌های زندگی را از وظایف آموزش و پرورش دانست و گفت: یکی از مهارت‌هایی که باید به آن توجه شود درس مسئولیت‌پذیری و کمک بی‌منت به همنوع است که برگزاری چنین مراسمی فرصتی برای آشنایی و فراگیری دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به اینکه 38 هزار خانوار در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند، افزود: در استان مرکزی قریب به 7 هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که در بین آنان هستند دانش‌آموزانی که هر کدام در عرصه‌های مختلف می‌توانند نقش آفرین باشند و سهمی در رشد و پیشرفت کشور داشته باشند ولی به خاطر فقر مالی نباید مانع از این امر و نقش تصمیم‌ساز آنان در آینده کشور شود.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته بیش از 200 میلیون تومان در مرحله دوم جشن عاطفه‌ها در استان مرکزی جمع‌آوری شد که امیدواریم امسال نیز شاهد مشارکت بیشتر و پر رنگ تر دانش‌آموزان و خانواده‌ها در این مراسم باشیم.

موسی‌نژاد از جمع‌آوری یک و نیم میلیارد تومان کمک‌های مردمی در مرحله اول جشن عاطفه‌ها در سطح استان مرکزی خبر داد و گفت: سال 95 مشارکت مردم در جشن عاطفه‌ها یک میلیارد و 200 میلیون تومان بوده که افزایش این مشارکت برای امسال نشان از روحیه همدلی و نوعدوستی مردم استان دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات