مسئول بسیج اصناف استان یزد:

امضای تفاهم نامه اشتغال زایی میان بسیج اصناف و بنیاد شهید در اشکذر

سلمانی از امضای تفاهم نامه اشتغالزایی میان بسیج اصناف و بنیاد شهید خبر داد و گفت: هدف از این تفاهم نامه معرفی به کار فرزندان شهدا ، ایثارگران و جانبازان بالای 25 درصد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران با استفاده از ظرفیت های موجود اصناف در سراسر کشور است.
کد خبر: ۸۹۳۲۳۸۸
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، علی اصغر سلمانی در نشست کمیسیون نظارت شهرستان اشکذر که با حضور اعضای کمیسیون نظارت استان یزد به منظور بررسی مسائل و مشکلات امور اصناف این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: اگر کارفرمایی فرزند شهید و جانباز بالای ۲۵ درصد و یا ایثارگر را در محل کار خودش به کار گیرد شامل تشویق هایی از سوی بنیاد شهید خواهد شد.
وی افزود: از جمله تشویق هایی که از سوی بنیاد شهید در این راستا صورت می گیرد را می توان به پرداخت حق بیمه فرد به کارگیری شده توسط بنیاد شهید به مدت ۵ سال ، کاهش مالیات کارفرمایان کارگاه ها به مدت ۵ سال از طریق احتساب ۱۵۰ درصدی حقوق پرداختی به ایثارگران طبق قاعده جامعه ایثارگری ، پرداخت یارانه حداقل حقوق و دستمزد به کارفرمایی که با هماهنگی بسیج اصناف نسبت به جذب و استخدام اقدام نموده، حداکثر به مدت ۱۸ ماه به میزان ۷۵ درصد حداقل حقوق و دستمرد و در نهایت پرداخت هزینه آموزش حین کار مشمولان در آموزش های تخصصی و مهارتی در صورت لزوم اشاره کرد.
مسئول سازمان بسیج اصناف استان یزد نیز خاطر نشان کرد: اداره کل بازرگانی رسانه ملی با طرح پخش رایگان تیزرهای تولیدکنندگان بخش خصوصی برای ترویج استفاده از کالا و خدمات ایرانی با هدف رونق اشتغال و اقتصاد در کشور گام برداشته است.
وی تصریح نمود: در این طرح تشویقی بسته های رایگان تبلیغاتی در اختیار واحدهای تولیدی و خدماتی بخش خصوصی قرار می گیرد که حجم این بسته ها به میزان اشتغال زایی واحدها مربوط می شود.
سلمانی افزود: این بسته های رایگان تبلیغاتی از تمام شبکه های صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران بخش خواهد شد بنابراین هر واحد تولیدی و خدماتی می تواند با ارائه تاییدیه نیروهای اشتغال به کار خود از سازمان تامین اجتماعی که در پایان سال ۹۵ اخذ شده از این طرح تشویقی بهره مند شود.
وی تصریح کرد: حداقل پایه برای ورود به این طرح ۱۰ نفر نیروی ثابت انسانی است که به ازای آن ۹۰۰ ثانیه تبلیغات رایگان دریافت خواهند کرد.
مسئول بسیج اصناف استان درباره نحوه ثبت نام شرکت‌های خصوصی در این طرح نیز افزود: شرکت‌های خصوصی برای ثبت نام می‌توانند به آدرس bazargani.irib.ir مراجعه کنند و یا به طور حضوری به اداره کل بازرگانی صدا و سیما مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه مصرف کالای ایرانی حمایت از تولید داخلی و کمک به رشد اقتصاد کشور است خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از کالای داخلی نیز از سوی کمیسیون نظارت و اتاق اصناف واحدهایی که تنها کالای داخلی را به فروش می رسانند در قالب تخفیف حق عضویت سالیانه و یا تسهیلات ویژه مورد تشویق قرار می گیرند.

ارسال نظرات