نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت:اگر به سمت تمدن اسلامی بخواهیم حرکت کنیم با مصوبات تئوریک جامعه قرآنی محقق نخواهد شد و در راس باید مدیران کشور "مدیر قرآنی" باشند و رسول اکرم(ص) فرمانداران خود را از حافطان قرآنی قرار می‌دادند.
کد خبر: ۸۹۳۲۳۹۸
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در چهارمین مجمع نشست توسعه فرهنگ موسسات قرآنی کشور که صبح امروز در کرج برگزار شد اظهار داشت: جایگاه ویژه امام حسین(ع) در جهان اسلام نمونه بوده و ایشان برای مردم اسوه است و در تمام زندگانی این شخصیت بزرگ مجموعه‌ای از معارف دیده می‌شود و هرکسی با هر دیدگاهی مسیر حرکت سیدالشهدا را بنگرد چراغ راه رشد و تعالی انسان‌ها است.

در راس باید مدیران کشور

وی با تاکید بر اینکه عاشورا دریایی از معرفت را در خود جای می‌دهد، افزود: استراتژی امام حسین (ع) در مدیریت روز عاشورا بسیار قابل تامل است و انس امام حسین (ع) با قرآن همواره در طول زندگی حضرت وجود داشته است.

وی افزود: مکتب عاشورایی به مباحث فقهی کمک می‌کند چراکه باید از این موضوع درس بگیریم و فرهنگ عاشورایی را در دستور کار خود قرار دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در البرز تصریح‌ کرد: عاشورا در مباحث فقهی بسیار تأثیرگذار است و‌ تأمل در این واقعه به درک درستی از مسائل عرفانی می‌انجامد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) تفاسیر زیادی از آیات قرآن را انجام دادند، عنوان کرد: در حوزه قرآن باید خیلی دقیق و هدفمند عمل کرد و استقامت خوبی باید باشد و عملکردهای پراکنده جامعه قرآنی را ضعیف می‌کند و امروزه باید برای آشنایی بیشتر مردم با قرآن کارهای بزرگی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات مشارکتی در موضوع قرآن اهمیت زیادی دارد، بیان کرد: باید چهره شهر و ادارات شهرهای ایران قرآنی شود و مدیریت جامعه در مسائل مختلف قرآنی باشد و در جامعه قرآنی "حقوق نجومی" دریافت نمی‌شود و دروغگویی در مسئولین ارشد آن کشور وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه در اجتماع قرآنی مسئولین وعده دروغ نمی‌دهند، تصریح کرد: زمانی که کار در جامعه تاثیرگذار نیست باید روش کار را اصلاح کرد و برنامه نظری تا عملگرایی در موضوع قرآن کریم فاصله زیادی دارد و مصوبات باید در میدان عمل جامعه دیده شود.

امام جمعه کرج با تاکید براینکه محور خطبه‌های ائمه ‌جمعه باید تفسیر قرآن باشد، گفت: اگر به سمت تمدن اسلامی بخواهیم حرکت کنیم با مصوبات تئوریک جامعه قرآنی محقق نخواهد شد و در راس باید مدیران کشور "مدیر قرآنی" باشند و رسول اکرم(ص) فرمانداران خود را از حافطان قرآنی قرار می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه اطلس قرآنی استان ها مهم ترین جنبه کار فرهنگی است، افزود:اگر مسئولی تفکرات "سکولار" داشته باشد کار قرآنی در استان و کشور انجام نمی‌شود و تمام قوانین برای ترویج قرآن است ولی در میدان اجرا پشتوانه‌ای وجود ندارد و اگر زمانی مردم قرآنی،  توحیدی عمل کنند ترویج مصحف شریف انجام گرفته است.

حسینی‌همدانی در پایان خاطرنشان کرد: تهیه و تدوین اطلس قرآنی در دستور کار قرارگرفته است.نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ایستادگی و قاطعیت در عمل و اجرای مسائل قرآنی را با اهمیت دانست.

 

 

خبرگزاری بسیج استان البرز

ارسال نظرات
پر بیننده ها