رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو اراک:

برگزاری جشن عاطفه‌ها روح معنویت در دانش آموزان را تقویت می‌کند

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو اراک گفت: تقویت معنویت یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای رسیدن به آرامش است که یکی از راهکارها برای تقویت معنویت این است که به فکر همنوع باشیم.
کد خبر: ۸۹۳۲۴۲۶
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی دربندی رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو اراک صبح امروز در مراسم زنگ جشن عاطفه‌ها که در دبیرستان دخترانه «فدک» اراک که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد یکی از مولفه‌های داشتن آرامش در زندگی را کمک به همنوع دانست و گفت: اگر بخواهیم زندگی آرام، شاد و بی‌دغدغه‌ای را داشته باشیم بایستی جبنه‌هایی از زندگی فردی و اجتماعی را تقویت کنیم.

وی افزود: تقویت معنویت یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای رسیدن به آرامش است که یکی از راهکارها برای تقویت معنویت این است که به فکر همنوع باشیم. اگر امروز هم گرد هم آمده‌ایم برای این است که یاد بگیریم که نسبت به همنوعان خود تکلیف و وظیفه‌ای بر عهده داریم.

دربندی با اشاره به اینکه بایستی حس همنوعدوستی و مسئولیت‌پذیری را از کودکی در فرزندان تقویت کنیم، گفت: به غیر از پروردگار متعال همه ما به یکدیگر نیازمند هستیم و دستگیری از نیازمند بی شک مایه آرامش روحی در افراد می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو اراک تصریح کرد: سال گذشته با مشارکت دانش‌آموزان و خیران مبلغ 200 میلیون تومان در مرحله دوم جشن عاطفه‌ها در استان مرکزی جمع‌آوری شد که این مبلغ بین 20 هزار دانش‌آموز نیازمند توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه حضور و مشارکت در جشن عاطفه‌ها باعث تقویت معنویت، سازندگی و روحیه انسان‌ها می شود، افزود: نهادینه کردن فرهنگ نوع‌دوستی و کمک به هم نوع باید از ابتدایی‌ترین دوران زندگی به افراد آموزش داده شود و روحیه و فرهنگ یاری‌رسانی به نیازمندان باید تعمیم یابد.

دربندی خاطرنشان کرد: جشن عاطفه‌ها هم بُعد معنوی و هم بُعدی مادی دارد که بعد معنوی آن به انسان‌ها می‌آموزد نسبت به همنوع خود احساس مسئولیت داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات