خبرهای داغ:
مسئول کمیته اسکان ستاد اربعین خوزستان از پیش‌بینی استقرار 800 موکب در شلمچه و چذابه در مراسم اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۲۴۳۱
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود موسوی با اشاره به آماده‌سازی موکب‌ها جهت خدمات‌رسانی در اربعین اظهار کرد: تاکنون 800 موکب برای استقرار در مرزهای شلمچه و چذابه در مراسم اربعین حسینی 96 در نظر گرفته شده که از این تعداد، پرونده 700 موکب جهت صدور پروانه به تهران ارسال شده است. 
  
وی ادامه داد: در پایانه شلمچه 300 موکب و در مسیرهای منتهی به شلمچه 100 موکب مستقر خواهند شد. همچنین در پایانه چذابه بیش از 300 موکب و در مسیرهای منتهی به این مرز 180 موکب بین‌راهی استقرار می‌یابند.
  
مسئول کمیته اسکان و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خوزستان عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده مواکبی که برای مراسم اربعین مستقر می‌شوند در هر کدام از مرزها روزانه به 100 هزار زائر خدمات‌رسانی کنند و پذیرای حداقل 100 هزار زائر در روز باشند. 
  
موسوی در خصوص واگذاری محل استقرار مواکب گفت: یک هفته قبل از ماه محرم، واگذاری محل استقرار مواکب در پایانه شلمچه موکب‌داران آغاز شد و همچنان ادامه دارد اما در پایان چذابه به علت جابحایی محل استقرار مواکب و باقی ماندن برخی از کارهای زیرساختی هنوز محل استقرار مواکب واگذار نشده که از هفته بعد با اتمام این اقدامات زیرساختی انجام خواهد شد. 
  
وی اظهار کرد: همچنین امسال برنامه‌ریزی شده که 32 موکب در کربلا و نجف اشرف و مسیرهای منتهی به این دو شهر در کشور عراق از سوی مردم خوزستان مستقر شود. پروانه‌های این 32 موکب صادر شده است و برنامه‌ریزی شده که این 32 موکب در مجموع روزانه پذیرای 30 هزار زائر باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها