فرمانده ناحیه مقاومت بسیج زرندیه گفت: 200 دانش‌آموز دوره متوسطه شهرستان زرندیه به عنوان اولین کاروان دانش‌آموزی در سال 96 و با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان عازم مناطق عملیاتی جنوب شدند.
کد خبر: ۸۹۳۲۴۴۰
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

سرگرد پاسدار مهجوری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج زرندیه در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ از اعزام راهیان نور دانش‌آموزی خبر داد و گفت: اولین زائران اعزامی از استان مرکزی به مناطق عملیاتی جنوب به استعداد 200 نفر در قالب کاروان راهیان نور عازم مناطق عملیاتی جنوب شدند.

وی افزود: هدف اصلی راهیان نور دانش‌آموزی، آشنا کردن دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و مقاومت هشت سال دفاع مقدس است؛ نیاز است که دانش‌آموزان به عنوان نسل‌های امروزی، پرده از اسرار و رازهای دوران دفاع مقدس بردارند و لازمه آن، حضور در مناطق جنگی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج زرندیه با بیان اینکه لازم است فرهنگ جهاد و شهادت در بین دانش‌آموزان نسل به نسل و سینه به سینه امتداد داشته باشد، گفت: چراکه تنها جنگی که یک وجب از خاک کشور جدا نشد در زمان دفاع مقدس بود.

سرگرد پاسدار مهجوری تصریح کرد: به پیروی از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند «زنده نگهداشتن یاد شهداء کمتر از شهادت نیست» ما نیز با اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی قصد داریم یاد و خاطرات شهدا و هشت سال دفاع مقدس را به نسل‌هایی که رنگ و بوی جنگ را ندیده‌اند، انتقال دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بازدید از مناطق عملیاتی والفجر 8، اروند کنار، شلمچه، فتح المبین، معراج الشهدای اهواز و شرکت در رزمایش فرهنگی شبانه از جمله برنامه‌های این اردوی 3 روزه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات