مشاور فرهنگی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تاکید کرد
مشاور فرهنگی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: باید گفت موضوع جنگ نرم و عملیات روانی غرب علیه لایه‌های متعدد اجتماعی کشورمان امری نیست که بتوان به راحتی از آن عبور کرد و برای مقابله با جنگ در حوزه جنگ نرم اولین موضوع بالا بردن سواد رسانه‌ای جامعه است.
کد خبر: ۸۹۳۲۴۸۰
|
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مصطفی مشایخی مشاور فرهنگی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در نشست اخلاقی و تربیتی حوزه شهید عراقی اصناف که با حضور پور شور بسیجیان برگزار شد با اشاره به آسیب‌های جنگ نرم گفت: جنگ نرم نوعی چالش و درگیری بین کشورها است که در حوزه سخت‌افزاری و تسلیحات نظامی قرار نمی‌گیرد در حوزه محتوا، برنامه و نرم افزاری است.

وی افزود: شبکه‌های ماهواره‌ای اعم از تلویزیونی و رادیویی در چارچوب مباحث جنگ نرم ادامه سلطه نظام کاپیتالیستی بوده و به دنبال منافع خودشان تامین منافع واهداف خودشان در کشورهای دیگرهستند.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: هر چه زمان می‌گذرد با رشد تکنولوژی‌ها با رشد تکنیک‌های رسانه‌ای روش‌های کار این شبکه‌ها پیچیده‌تر می‌شود و به تبع لایه‌های جنگ نرم پیچیده‌تر، کامل‌تر و شناخت سخت‌تر می‌شود.

مشایخی با اشاره به اشاره به هدف استحاله فرهنگی در جنگ نرم از سوی دشمن گفت: در جنگ نرم دشمن نوک پیکان خود را در به جای هدف قرار دادن مستقیم فرهنگ ایرانی و اسلامی یا آموزه‌ها و تعالیمی که مردم ایران با آن بزرگ شده و خو گرفته بودند به سمت دیگری نشانه گرفتند.

وی ادامه داد: یعنی به جای اینکه که به این حوزه‌ها مستقیم هجوم بیاورند سبک دیگری از زندگی را که عمدتاً سبک زندگی غربی و به طور مشخص سبک زندگی آمریکایی است در قالب فیلم‌ها، سریال‌ها، برنامه‌ها و موضوعات مختلف ترویج کرده و به سمت ایران گسیل کرده‌اند.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: باید گفت موضوع جنگ نرم و عملیات روانی غرب علیه لایه‌های متعدد اجتماعی کشورمان امری نیست که بتوان به راحتی از آن عبور کرد و برای مقابله با جنگ در حوزه جنگ نرم اولین موضوع بالا بردن سواد رسانه‌ای جامعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات