قائم مقام وزیر کشور:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تعامل مسئولان و تکیه بر توان داخلی

قائم مقام وزیر کشور در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی، گفت: اگر می‌خواهیم مشکلات حل شود، باید تعامل و همکاری بین مسئولان و اعتماد عمومی به درستی برنامه های دولت افزایش یابد تا پیشرفت طرح ها با کندی مواجه نشده و اقتصاد مقاومتی محقق شود.
کد خبر: ۸۹۳۲۵۳۶
|
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سیدحسین هاشمی با قدردانی از خدمات و تلاش های جبارزاده اظهارکرد: بسترهای اقتصاد مقاومتی و توسعه در این استان در سطح بسیار مناسبی فراهم است و در بسیاری از برنامه های اقتصادی به عنوان الگوی کشور مطرح است.
وی بر ضرورت شناسایی نقاط ضعف و قوت استان در بخش های مختلف اقتصادی تاکید و بیان کرد: کمربند مس آذربایجان شرقی مزیتی برای سرمایه‌گذاری پایدار به شمار می آید.
هاشمی با بیان اینکه آذربایجان شرقی، از منابع کشاورزی خوبی برخوردار است، اظهارداشت: با توسعه آبیاری تحت فشار و افزایش کیفیت تولیدات می بایست در جهت افزایش صادرات محصولات باغی تلاش شود.
وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای اتکا به مزیت‌های داخلی و بسترسازی برای صادرات است.
قائم مقام وزیر کشور با بیان این که تبریز الگویی برای تجارت جهانی بوده است، اظهارکرد: با توجه به رویکرد سیاسی آمریکا و اظهارات اخیر ترامپ، ضرورت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور ما بیش از پیش احساس می شود.
استاندار آذربایجان‌شرقی هم با اشاره به مشکلات بلبرینگ سازی تبریز اظهارکرد: باید از توان مشاوران در قالب کلینیک واحدهای تولیدی برای حل مشکلات استفاده شود و در حل مشکلات واحدهای تولیدی باید به مشاوران و صاحب نظران اتکا کرد.
مجید خدابخش با بیان اینکه وضعیت کنونی این کارخانه ناشی از مشکلات مالی نبوده و بلکه به روز نبودن تکنولوژی وضعیت موجود را رقم زده است، گفت: این در حالی است که خود محصولات تولیدی این کارخانه مشتری دارد و فناوری آن باید به روز شود.
وی تاکید کرد: با توجه به این که حدود چهار هزار عضو هیئت علمی در این استان وجود دارد؛ بنابراین می توان در حل مشکلات واحدهای تولیدی همچون نساجی خامنه و کارخانه‌ بلبرینگ‌سازی از توان آنان استفاده کرد.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: در کنار دانش روز، وجدان کاری و تعهد حرفه‌ای است که واحدهای تولیدی را از بحران نجات می دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار