حجت الاسلام مقدسی گفت: شهر نیر افتخار میزبانی سه شهید گمنام را دارند، اما قبور مقدس این عزیزاندر سایهبی توجهی مهجور مانده اند.
کد خبر: ۸۹۳۲۵۵۶
|
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،حجت الاسلام میکائیل مقدسی امام جمعه نیر اظهار داشت: مزار شهدای گمنام، پناهگاهی امن و مطمئن برای جامعه است و امت شهید پرور با حضور بر قبور مطهر شهدای گمنام از فضای معنوی بهره های لازم را می برند.

 

وی افزود: مسئولان شهرستان باید مکانی مناسب برای برگزاری آیین های مذهبی و عزاداری های مردم در کنار قبور مطهر شهدای گمنام احداث کنند و باید برنامه های فرهنگی و مذهبی در این محل اجرا شود و نباید گرد فراموشی بر چهره مزار شهدا بنشیند.

 

امام جمعه نیر گفت: قبور شهدای گمنام برای هر شهر و منطقه ای مایه برکت است و ظرفیت معنوی و فرهنگی بالقوه ای محسوب می شود که با اتکای به آن، می توان به توفیقات سازنده ای در عرصه توسعه فرهنگ ارزشی و معنوی نائل شد.

 

حجت الاسلام مقدسی با گلایه از عدم تحقق وعده مسئولان در خصوص احداث حسینیه جنب گلزار شهدای گمنام شهرستان اظهار داشت: با تحقق این امر، این مکان های برای برگزاری برنامه‌های مختلف معنوی، ارزشی و فرهنگی مهیا شده و از این طریق می توان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گام بردشت.
 

امام جمعه نیر گفت: اکنون اگر راه این شهدا را گم کنیم و قدرشناس جانفشانی آنان نباشیم به حق ما گمنام اصلی هستیم که از اصل خود دور مانده‌ایم.

 

حجت الاسلام مقدسی تصریح کرد: روا نیست این سبک بالان و سبک روحان عاشق که به خاطر حفظ ناموس و مملکت به گمنامی رسیده‌اند اکنون مورد بی مهری و غفلت قرار گیرند.

 

منبع:نیریمیز

ارسال نظرات