خبرهای داغ:
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با انتقاد از افتتاح نمایشی راه آهن غرب و کندی سامانه انتقال آب گرمسیری از استاندار جدید کرمانشاه خواستار ایجاد تحول شد.
کد خبر: ۸۹۳۲۵۷۶
|
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار سیدیحیی رحیم صفوی در مراسم کلنگ زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس که با حضور مسئولان در استان کرمانشاه انجام شد، اظهار داشت: استان‌هایی مانند همدان از نظر داشتن مراکز فرهنگی از کرمانشاه جلوتر هستند و تصوری که من از مردم مومن و مقاوم و صبور و نجیب و دلاور مردان و شیرزنان استان کرمانشاه دارم این است که این استان و مردمانش یک قطب دفاعی و امنیتی برای کشور بوده است.

 

وی با بیان کرمانشاه هم اکنون در وضعیت دفاع و امنیت قرار دارد، افزود: این استان با طول مرز مشترک ۳۷۰ کیلومتر با کشور عراق، نقش مهم دفاعی و امنیتی را ایفا می کند و مردم قهرمان کرمانشاه در طول دفاع مقدس و قبل از آن به واسطه آزادسازی مناطق کردستان نقش اساسی ایفا کردند و این مردم در حفظ بقای ملی و امنیت ملی و حفظ سرزمین و استقلال و حفظ هویت اسلامی و ملی نظام قدم های بسیار بلندی را برداشتند.

 

سردار صفوی نقش استان کرمانشاه در حفظ استقلال و دفاع از کیان اسلامی را بی‌نظیر دانست و گفت: در خصوص پروژه باغ موزه دفاع مقدس باید توجه داشت که موضوع سازه و مهندسی و طراحی آن باید با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما تطابق داشته باشد و نیز مستحکم و با دوام باشد.

 

وی در خصوص بخش محتوایی باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه گفت: این استان ۱۰ هزار شهید و ۲۰ هزار جانباز و ۱۷۰ هزار نیروی رزمنده در دفاع مقدس داشته است و باید معرفی شود و پیشنهاد می‌شود که مدل باغ موزه انقلاب اسلامی تهران برای این استان بومی سازی شود تا بازدیدگنندگان نقش مردم استان را در دفاع مقدس بشناسد.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در خصوص بخش مدیریت و حضور راویان در این باغ موزه گفت: راویانی باید آموزش ببینند و از بازنشستگان ارتش و سپاه و کسیانیکه دفاع مقدس را لمس کردند، به عنوان راوی استفاده شود.

 

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس ۷۲۰۰ مرتبه مورد حمله بمباران هوایی و موشک باران قرار گرفت، گفت: باید با روحیه جهادی و بودجه خوب دولتمردان این باغ موزه به سرانجام برسد، امیدوارم در چهار سال حضور استاندار، این باغ موزه ساخته شود و از امکانات خوب ارتش و سپاه استفاده شود.

 

سردار صفوی با اشاره به همگرایی و وحدت رویه میان مسئولان استان کرمانشاه گفت: لیاقت مردم استان کرمانشاه در پیشرفت و آبادانی بیشتر از وضعیت فعلی است، در طرح گرمسیری ۴ سال گذشت و آب روی زمین نیامد.

 

وی ادامه داد: من در طرح گرمسیری دو گردش کار خدمت رهبر معظم انقلاب فرستادم، در این پروژه ۸ میلیارد دلار برای کنترل آبهای مرزی گذاشتند و بیشترین آن متعلق به کرمانشاه بود، تونل پروژه به اتمام رسیده اما باید آب به دشت بیاد تا کمکی به کاهش نرخ بیکاری شود.

 

سردار صفوی بیان کرد: در بحث راه آهن کرمانشاه، به صورت نمایشی قطاری را راه انداختند اما بعد قطاری نبود و باید این قطار را بیاورید و وصل کنید، هم اکنون راه آهن عراق به سوریه و مدیترانه وصل است، اگر راه آهن کرمانشاه به مدیترانه وصل شود با وجود منابع عظیم نفت و معادن و مواد خام سالی چند میلیارد دلار در بحث ترانزیت درآمد دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

 

وی بیان کرد: استاندار کرمانشاه استقبال و شور و هیجان مردم استان در سفر مقام معظم رهبری را ببیند، جا دارد از آن خانم قهرمان، فرنگیس، یاد شود که چند عراقی را از پای درآود و من چادر این زن قهرمان گیلانغربی را بوسیدم.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: در مظلومیت این استان همین بس که بعد از ۲۹ سال تازه به فکر افتادند که مرکز فرهنگی برای کرمانشاه بسازند، و یکی از نگینهای درخشان کارنامه استان این باغ موزه است و امیدواریم به سرانجام برسد.

ارسال نظرات