در این کارگاه آموزشی، اساس دستیابی و رمز استفاده به هنگام از مهارتهای زندگی خصوصا برای دختران که مادران آینده هستند؛ عزت نفس، عفت، تقوی، استقامت در برابر مشکلات زندگی و صبر و تلاش و مطالعه در زندگی بزرگان دینی و معرفتی برشمرده شد.
کد خبر: ۸۹۳۲۶۰۷
|
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرنگار سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج؛ در راستای بصیرت افزایی در خصوص مهارتهای متناسب با زندگی و به همت پایگاه شهیده جعفریان حوزه حضرت فاطمه(س) بخش سرفیروزآباد، کارگاه مهارتهای زندگی برای دختران جوان در روستای بوژان برگزار شد.

 

 "حجت السلام صحتی" روحانی مستقر در بخش سرفیروز آباد ضمن تعریف مهارتهای لازم برای زندگی سالم، اظهار داشت: مجموعه تواناییها و استعدادهای به فعلیت رسیده ی هر انسان از لحاظ روحی روانی، بهداشت روانی و سلامت جسمی در ابعاد اعتقادی، تربیتی و فرهنگی، فردی و اجتماعی که او برای درست زیستن و رشد روز افزون تربیتی اخلاقی آنها را در زندگی به کار می برد مهارتهای زندگی نام دارند ‌و این مهارتها در جوامع مختلف بر اساس آداب و رسوم حاکم بر آن جوامع متفاوت هستند.

 

این روحانی افزود: باید دختران ما که در ایران اسلامی و فرزندان این سرزمین هستند خود را با این مهارتها که از جمله آنها: اعتماد به نفس و خداتکایی، خودشناسی و دیگران شناسی، قدرت سازگاری، خودآگاهی، قدرت تصمیم گیری، قدرت کنترل احساسات و…. می باشد بسازند و تزکیه را در زندگی رعایت نمایند و صدالبته که این مهارتها در سایه عقل و علم و قدرت عمل به دست می آیند.

 

وی همچنین گفت: اساس دستیابی و رمز استفاده به هنگام از مهارتهای زندگی خصوصا برای دختران که مادران آینده هستند عزت نفس، عفت، تقوی، استقامت در برابر مشکلات زندگی و صبر و تلاش و مطالعه در زندگی بزرگان دینی و معرفتی است و طبعا مادری که عفیف و باتقوی و نجیب باشد اصالت و نجابتش را همواره مد نظر دارد و در سایه تقوی و ایمان و انسانیت امانت خداوندی یعنی نسل و ناموس خود را محفوظ میدارد و فرزندان خوبی را با سلاح بصیرت برای آینده با لقمه حلال تربیت می کند.

 

حجت الاسلام صحتی نقش راهنما و الگو را در زندگی مهم برشمرد و گفت: خداوند متعال الگو و اسوه حسنه را برای زن مومن و پاکدامن حضرت فاطمه (س) را داده و او را کوثر یعنی خیر و برکت بی پایان نامیده و زنان و دختران ما باید با تاسی به این الگوی بزرگ و جهانی به کسب فضایل بالاتر از سایر دختران که از فیض چنین برکتی محرومند برسند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات