خبرهای داغ:
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان:
حجت الاسلام روحانی نژاد از برگزاری ۹۸۰ گفتمان دینی طی تابستان سال‌جاری در سطح هشت شهرستان استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۲۶۳۴
|
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه برای تابستان سال ۹۶ قریب به یک هزار گفتمان دینی در هشت شهرستان استان سمنان از سوی تبلیغات اسلامی، محقق شد، تأکید کرد: این گفتمان‌ها با چهار محور و موضوع اصلی شامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سواد رسانه‌ای و فضای مجازی، دین و زندگی، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به مدت ۴۰ روز و در ۱۲۴ کلاس اوقات فراغت تابستانی برگزار شد.
وی بابیان اینکه بوستان‌های معرفت میزبان برنامه‌های فرهنگی، گفتمان‌های دینی، مسابقات ورزشی و ... در سطح استان سمنان بودند، افزود: جلسات گفتمان یا به‌صورت هر پایگاه به‌تن‌هایی و یا با تلفیق دو یا چند بوستان هم‌جنس نزدیک به همدیگر با هماهنگی و برنامه‌ریزی قبلی برگزار شد.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره خصوصیت‌های جلسات گفتمان دینی بوستان معرفت، توضیح داد: برگزاری این جلسات در فضای باز، پارک‌ها و مکان‌های تفریحی و زیارتی در کنار استفاده از کارشناسان حوزه‌های مختلف دو ویژگی بارز این گفتمان‌ها در تابستان ۹۶ بودند.
روحانی نژاد همچنین بابیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت متناسب با تقارن آغاز سال تحصیلی و شروع گفتمان دینی مدارس با ماه محرم، دیگر ویژگی گفتمان‌های دینی برگزارشده توسط تبلیغات اسلامی استان سمنان بود، تأکید کرد: این گفتمان‌ها باهدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین سیره اهل‌بیت (ع) در کنار تبیین فرهنگ عاشورا به نسل‌های جدید انقلاب، در طول سال تحصیلی نیز امتداد خواهند یافت که رویداد محرم، نقطه وصل این گفتمان‌های تابستانی به سال تحصیلی بود.
وی افزود: نسل جوان امروز نیازمند شناخت کافی و وافی از معارف الهی و دینی و همچنین مفاهیمی مانند مسجد، سیره اهل‌بیت (ع)، شهادت‌طلبی، دین‌داری، ولایتمداری و ... است لذا گفتمان‌های دینی می‌تواند این امکان را فراهم کند تا با نونهال و نوجوانِ آتیه ساز کشور، باب گفتگو باز شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها