مدیرکل ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری چهارمین همایش منطقه‌ای شعر عاشورایی به میزبانی شهرستان ساوه خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۲۷۰۴
|
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷

محسن شریفی مدیرکل ارشاد اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ چهارمین همایش منطقه‌ای شعر عاشورایی خبر داد و گفت: این همایش در ساوه و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه، انجمن ادبی سلمان ساوجی شهرستان ساوه و کانون بسیج هنرمندان ناحیه ساوه برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش منطقه‌ای شعر عاشورایی با حضور ۵ استان مرکزی، قم، البرز، همدان و قزوین به میزبانی شهرستان ساوه در آبان‌ماه برگزار می‌شود. برای این منظور نیز فراخوان این همایش منطقه ای منتشر و به منظور بهره مندی هنرمندان به سایر شهرستان‌های شرکت کننده در این همایش ارسال شده است. 

مدیرکل ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: هنرمندان این پنج استان باید تا 10 آبان‌ماه امسال آثار خود را به دبیرخانه چهارمین همایش منطقه‌ای شعر عاشورایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه ارسال کنند.

 شریفی با اشاره به اهداف این همایش گفت: تجلیل و تکریم از مقام شامخ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش، توجه به نقش ادبیات در ترویج و توسعه دین و مذهب مقدس تشیع، ایجاد فضا و محفلی برای گردهمایی شاعران و ادیبان با محوریت امام حسین(ع)، ارتقای سطح کیفی شعر آیینی و ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

وی افزود: شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر و گسترش هرچه بیشتر آن را از دیگر اهداف برگزاری چهارمین همایش منطقه ای شعر عاشورایی دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این همایش باید اشعار خود را حداکثر در قالب 3 اثر در دو زمینه شهدای کربلا و شهدای مدافع حرم به دبیرخانه این همایش ارائه کنند. 

شریفی به برگزیدگان سومین همایش شعر عاشورایی نیز اشاره کرد و گفت: آثاری از همدان، قم، ساوه،  خمین، کمیجان، کرج،  اراک به عنوان برترین‌های این همایش شناخته و مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات