سید ساجد یعقوبی
مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل:
مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل گفت: انتظار ما از مسئولان آموزشی و هسته‌های دانشجویی این است که روحیه مطالبه‌گری را در ارتباط با موضوعات اجتماعی در بین دانشجویان تقویت کنند.
کد خبر: ۸۹۳۲۷۳۱
|
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵

مطالبه‌گری تنها راه دستیابی به شتاب علمی کشور است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، معین‌الدین اسدی ظهر امروز در نشست تخصصی قرارگاه مرکزی شهید احمدی روشن که در سالن جلسات ناحیه بسیج دانشجویی برگزار شد اظهار داشت: انتظار ما از مسئولان آموزشی و هسته‌های دانشجویی این است که روحیه مطالبه‌گری را در ارتباط با موضوعات اجتماعی در بین دانشجویان تقویت کنند.

وی با اشاره به این که رویکرد اجتماعی باید محور اصلی دانشجویان بسیجی باشد افزود:‌ هدایت دانشجویان به سمت رویکرد اجتماعی باید در دستور کار قرار داده شود تا بتوانیم از این طریق بهتر و بیشتر مشکلات و معضلات اجتماعی را برطرف کرده و در این زمینه به تمامی اهداف خود در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دست یابیم.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل با بیان این که متاسفانه فرار مغزی به دلیل افول علمی در کشور اتفاق می‌افتد گفت: باید به بحث مطالبه‌گری از مسئولان که تنها راه دستیابی به شتاب علمی کشور است اهمیت ویژه‌ای داده شود که در این زمینه نیاز است دبیران هسته‌های علمی از هر فرصتی برای ارتقای علمی دانشجویان استفاده کنند و از قابلیت‌های نهان خوابگاه‌ها نیز بی‌بهره نمانند.

اسدی بیان کرد: جریان‌سازی اجتماعی نیز با تشکیل تشکل‌های دانشجویی باید مورد توجه واقع شود چرا که این موضوع گام موثری در ارتباط با حل مشکلات مردم دارد و دانشجویان خود می‌توانند به تنهایی بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه را برطرف کرده و به سمت آبادانی و پیشرفت جامعه گام بردارند.

وی تصریح کرد: انتقال تجربیات دانشجوبان و تعاملات سازنده با همدیگر به طور حتم می‌تواند در خصوص حل مسائل علمی و اجتماعی تاثیرگذار و مثمرثمر باشد.

عابدی دبیر خواهران کارگروه تخصصی قرارگاه شهید احمدی روشن نیز در این نشست بیان کرد: ایجاد نمایشگاه‌هایی با مضامین علمی، اجتماعی و ارائه الگوهای موفق اقتصاد مقاومتی، راه‌اندازی سامانه امداد تشکیلات و ایجاد کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های سلامت، کشاورزی و اقتصاد دانش‌بنیان از برنامه‌های هسته‌های علمی دفاتر بسیج دانشجویی است که برخی در حال اجرا است و بعضی نیز در آینده‌ای نزدیک اجرایی می‌شود.

ارسال نظرات