مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب ارس به شبستر اقدامی مذموم و غیرعلمی است و این مساله را لابی سیاسی حاکم بر صنعت آب مدیریت می‌کند.
کد خبر: ۸۹۳۲۷۳۴
|
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰

انتقال آب ارس به شبستر را لابی سیاسی حاکم بر صنعت آب مدیریت می‌کند/ اقدام مقتضی توسط فرزندان سبلان در هفته‌های آینده انجام می‌گیرد

منصور حقیقت‌پور عصر امروز در گفت‌و گو با خبرنگاران اظهار کرد: انتقال آب ارس به شبستر اقدامی مذموم و غیرعلمی است و این مساله را لابی سیاسی حاکم بر صنعت آب مدیریت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انتقال بین حوزه‌ای نه‌تنها در کشور ما بلکه در سطح دنیا نیز تجربه‌ای غلط و نادرست محسوب می‌شود گفت: با توجه به اینکه مغان، قطب ممتاز کشاورزی کشور وابسته به آب ارس می‌باشد کاهش حق‌آبه این منطقه خسارات جبران ناپذیری به آن وارد خواهد کرد.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در هردوره‌ای این تصمیم اتخاذ شده است باید پاسخگوی مسایل زیست‌محیطی و اقتصادی-اجتماعی آن باشد و ما نیز نباید در این زمینه بی‌تفاوت باشیم.

حقیقت‌پور ادامه داد: آب ارس به صورت طبیعی به سمت دشت مغان در حال سرازیر شدن است و بدون هیچ هزینه‌ای در این منطقه از آب ارس استفاده می‌شود در حالیکه اختلاف ارتفاع منطقه شبستر حدود ۸۰۰ متر و فاصله آن با رودخانه ارس کیلومترها می‌باشد و این اقدام به هیچ‌عنوان توجیه اقتصادی برای این منطقه و کشور ندارد.

وی اضافه کرد: متاسفم از اینکه اکثر مقامات استانی نسبت به این مساله سکوت کرده‌اند و هیچ عکس‌العملی نسبت به این مساله نشان نمی‌دهند و این اتفاق توسط لابی سیاسی حاکم بر صنعت آب در حال انجام است. 

نماینده سابق مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود: اقداماتی در این زمینه توسط فرزندان سبلان در خصوص جلوگیری از اجرایی شدن این تصمیم اشتباه در حال انجام است که در هفته‌های آینده عملی خواهد شد.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه تاکنون هیچ اقدام اساسی از طریق مسؤولان استانی در این زمینه انجام نگرفته است تصمیم به راه‌اندازی این جریان گرفته شد و ما از مردم استان اردبیل درخواست داریم تا در این زمینه سکوت نکنند. 

وی با تاکید بر مسئولیت سنگین مدیران در این زمینه بیان کرد: مسؤولان ملاحظه میز و صندلی‌های خود را نکنند و اعتراض خود را در مورد این مساله به گوش مدیران کشوری برسانند و اگر هم در این زمینه از کار خود برکنار شدند افتخار بزرگی خواهد بود.

ارسال نظرات