خبرهای داغ:
امام جمعه نهاوند با اشاره به ایام محرم به بررسی نقاط مثبت و منفی هیئات مذهبی پرداخت و گفت: نه تنها منکرات در عرصه عزاداری‌ها بلکه در جامعه و خانواده و در همه عرصه‌ها ریشه‌اش به دنیا بر می‌گردد .
کد خبر: ۸۹۳۲۷۳۷
|
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶

ریشه تمام منکرات به دنیا برمی‌گرددبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی‌نیا در ستاد امر به معروف و نهی از منکر و در جمع روسای ادارات شهرستان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که می‌فرمایند «حب دنیا رأس کل خطاهاست»، اظهار داشت: باید معروفات و منکرات را شناسایی و رصد کنیم و برای رشد معروفات تلاش و اگر منکری وجود دارد نهی کنیم تا کمتر شود .

وی با اشاره به ایام محرم به بررسی نقاط مثبت و منفی هیئات مذهبی پرداخت و گفت: نه تنها منکرات در عرصه عزاداری‌ها بلکه در جامعه و خانواده و در همه عرصه‌ها ریشه‌اش به دنیا بر می‌گردد .

امام جمعه نهاوند تصریح کرد: امام سجاد(ع) در طول دوران امامتشان یکی از محورهایی که پیوسته مورد توجه  داشتند و با گفتار و عمل با آن مبارزه می‌کردند مبارزه با حب دنیا بود .

وی با بیان اینکه آموزه های دینی، ادیان گذشته، اسلام، به ویژه آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) رتبه و مقام انسان را خلیفه اللهی معرفی می کند، افزود: انسان موجودی است که اگر به وظیفه اش عمل کند و خدا را بشناسد و اطاعت کند خلیفه خداست و می‌تواند زندگی سعادتمندانه قیامت را تامین کند .

مغیثی اظهار داشت: امروز اگر بخواهیم با منکراتی که در جامعه وجود دارد مبارزه کنیم باید ریشه یابی کنیم که در این صورت به این نتیجه می رسیم که ریشه آن دنیا است و تمام مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ریشه دنیوی دارد .

وی با بیان اینکه ریشه همه منکرات حب دنیاست، گفت: ما و شما باید در مرحله اول مراقب خود باشیم که به این دام نیفتیم و مرتکب گناه نشویم ودر مرحله دوم منکرات جامعه را شناسایی کنیم و درباره آن تصمیم بگیریم و سپس برای مقابله با آن منکر عمل کنیم .

امام جمعه نهاوند با طرح مشکلات منکراتی هیئات عزاداری شهرستان به راهکارهای مقابله با این منکرات اشاره کرد و از روسای ادارات شهرستان نیز خواست در صورت راهکار جدید در این ستاد عنوان کنند .

انتهای پیام/

ارسال نظرات