خبرهای داغ:
هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی آجا در گلستان گفت: چه مردم و چه مسئولان باید از وقایع عاشورا درس بگیریم که نیاز امروز جامعه است و پس از شرکت در مجالس عزاداری امام حسین اشتباهات گذشته خود را تکرار نکنیم.
کد خبر: ۸۹۳۲۸۶۲
|
۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام محمدحسن عبدی در کرسی گفتمان انقلاب اسلامی که در شبستان امامزاده عبدالله (ع‌) گرگان برگزار شد، گفت: هرچند لزوما تاریخ عینا تکرارشدنی نیست اما حوادث مشابه در طول تاریخ قابل تکرار است.
حجت الاسلام عبدی با بیان آیه ای که به غضب خداوند به قوم بنی اسرائیل اشاره داشت، اظهار کرد: صهیونیست ها که بیش از نیم قرن مسلمانان را آزار می دهند خصوصیات همان قوم بنی اسرائیل را حفظ کرده و اهل تجاوز و عصیان هستند.
وی به وقایع کربلا اشاره و خاطرنشان کرد: زمین کربلا و روز عاشورا تنها به سال ۶۱ هجری اختصاص ندارد بلکه هرکجا کربلا و هرزمان عاشورا است.
وی با دعوت به تعقل و تفکر درباره حوادث کربلا گفت: از زمان رحلت پیامبر (ص) تا شهادت امام حسین(ع) حدود نیم قرن فاصله بوده، در این مدت چه اتفاقاتی افتاد که یزید معلوم الحال به خلافت رسید؟
رئیس عقیدتی سیاسی لشکر ۳۰ گرگان تصریح کرد: همه می دانستند که امام حسین فرمانده جبهه حق و یزید فرمانده جبهه باطل در کربلا بودند اما چرا تنها ۷۲ نفر به یاری جبهه حق شتافتند؟
حجت الاسلام عبدی افزود: یزید که خود را خلیفه پیامبر می دانست در دوره خلافت خود سه جنایت بزرگ (به آتش کشیدن خانه خدا، فرمان تعرض به جان و مال مردم مدینه و شهادت امام حسین) را مرتکب شد.
وی سخنانش را با طرح پرسشی دیگر ادامه داد و گفت: تا به حال فکر کرده ایم که اگر آن روز در کربلا حضور می داشتیم جزو یاران امام قرار می گرفتیم یا به سمت لشکر یزید گرایش پیدا می کردیم؟
وی اظهار کرد: جامعه اسلامی به جامعه ای گفته می شود که اکثریت مردم آن کشور به اسلام اعتقاد و عمل دارند اما اکنون جامعه ما چقدر اسلامی است؟
به گفته وی، چه مردم و چه مسئولان باید از وقایع عاشورا درس بگیریم که نیاز امروز جامعه است و پس از شرکت در مجالس عزاداری امام حسین اشتباهات گذشته خود را تکرار نکنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها