خبرهای داغ:
حجت الاسلام صالحی نسب در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شاهرودگفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت حافظ قرآن کریم، ارتش جمهوری اسلامی با برنامه‌ریزی جامع در طی مدت ۱۰ سال اخیر توانست ۶۵ هزار نفر حافظ قرآن را در مهد خود پرورش دهد.
کد خبر: ۸۹۳۲۸۶۵
|
۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام شعبانعلی صالحی‌نسب ظهر در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شاهرود در مسجد و حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر با بیان اینکه ارتش با جدیت می‌کوشد تا در مسیر معرفت دین حرکت کند، اظهار کرد: امروز صد‌ها حسینیه و مسجد در بطن ارتش وجود دارد و نماز جماعت در آن‌ها برگزار می‌شود و در حوزه فعالیت‌های عقیدتی سیاسی با اعزام هزاران مبلغ در ماه محرم، صفر و رمضان کار ترویج معارف دین را انجام می‌دهد.
وی افزود: در تمام‌روز‌های سال ازجمله در ایام محرم کلاس‌های قرآنی برگزار می‌شود که نشان می‌دهد امروز ارتش برای ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی اهمیت ویژه‌ای قائل است.
صالحی نسب خاطر نشان کرد: اولین شهید ترور نظامی شهید قرنی بود که وی در لحظات آخر عمر خود گفتند آمریکا کار خودش را درباره من تمام کرد و آخرین شهید ترور نظامی نیز شهید صیاد شیرازی بود که نشان می‌دهد در بینش سیاسی روحیه ایثار و شهادت‌طلبی از تکلیف محوری ارتش است که انقلابی عمل می‌کند.
وی با بیان اینکه ۳۰ هزار نفر از کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوره‌های مختلف طرح بصیرت شرکت کردند، اظهار کرد: معرفت شناسی ارتشی‌های جمهوری اسلامی نشان از ارتقا بینش دینی ایشان دارد.
رئیس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش ادامه داد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، ارتش جمهوری اسلامی با برنامه‌ریزی جامع در طی مدت ۱۰ سال اخیر توانست ۶۵ هزار نفر حافظ قرآن را در مهد خود پرورش دهد.
وی بابیان اینکه آموزش، ترویج و انتشار فرهنگ دینی و قرآنی را به‌طور جد پیگیری می‌کنیم، ابراز داشت: سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی در ارتش برگزار می‌شود که سالانه اجرای این‌گونه مسابقات در دستور کار قرار دارد.
صالحی‌نسب در ادامه تصریح کرد: ۲۰ هزار فعال قرآنی در ارتش جمهوری اسلامی وجود دارد که از این تعداد ۱۰ هزار نفر حافظ قرآن و ۱۴۴ نفر حافظ کل قرآن هستند.
وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ۴۸ هزار شهید و ۲۰۰ هزار جانباز به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است که نشان می‌دهد ارتش در آزمون ولایت مداری خوش درخشیده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها