بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شاهرود در بیانیه ای تاکید کرد:

یارانه را هدفمند کنید، حذف نکنید

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شاهرود در بیانیه‌ای اعلام کردند: یارانه نقدی کمک حال بخش زیادی از افراد جامعه بخصوص اقشار کم درآمد است و حذف آن، فشار زیادی به آن‌ها تحمیل خواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۳۲۸۷۱
|
۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شاهرود در بیانیه‌ای یارانه نقدی را کمک حال بخش زیادی از افراد جامعه بخصوص اقشار کم درآمد دانست و حذف آن را فشار زیادی به آن‌ها عنوان کرد.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
اخیراً جریان رسانه‌ای حامی دولت و تکنوکرات‌های نفتی، بار دیگر جریان حذف یارانه نقدی را کلید زده اند و مشابه ابتدای دولت یازدهم، در راه پیاده سازی این سیاست از تمامی ابزار‌ها از جمله خرج کردن از مراجع تقلید، استفاده می‌کنند.
این در حالی است که یارانه نقدی کمک حال بخش زیادی از افراد جامعه بخصوص اقشار کم درآمد است و حذف آن، فشار زیادی به آن‌ها تحمیل خواهد کرد.
دولت اگر به دنبال اصلاح منطقی یارانه هاست باید یارانه نقدی اقشار پردرآمد را حذف کند و یارانه پنهان انرژی را که به پرمصرفان هدیه می‌دهد، حذف کند. مطابق با بررسی‌های صورت گرفته، یک خانوادۀ پرمصرف -که عمدتا پردرآمد هم هست-بابت مصرف برق و گاز و بنزین حدود ۹۰۰ هزار تومان یارانۀ انرژی در ماه می‌گیرد و این در حالی است که یارانۀ انرژی یک خانوار کم مصرف فاقد خودروی شخصی و ساکن خانه‌ای کوچک، کمتر از ۱۰۰ هزار تومان در ماه است.
با اصلاح منطقی یارانه ها، نه تنها امکان تداوم پرداخت یارانه نقدی به سایر افراد جامعه وجود دارد بلکه دولت می‌تواند یارانه اقشار کم درآمد را افزایش دهد و گام مهمی در راستای حذف فقر مطلق از جامعه که یکی از وعده‌های مهم انتخاباتی روحانی در اردیبهشت ۹۶ بود، بردارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار