خبرهای داغ:
امام جمعه سمنان گفت: چهره منحوس ترامپ امروز بیش از گذشته هویدا و جمله «آمریکا قابل اعتماد نیست» رهبری جهانی شده است.
کد خبر: ۸۹۳۲۸۷۴
|
۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

به گزارش  خبرگزاری بسیج از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در جمع نمازگزاران سمنانی، با اشاره به موضع اخیر ترامپ علیه ایران بیان کرد: نتیجه این موضع‌گیری‌ها و بی‌عقلی‌های ترامپ، انسجام ملی ما بود و این سخنان به وحدت مردم ختم و چهره منحوس ترامپ بیش از گذشته هویدا شد.

وی با انتقاد از نوع انتخاب مردم آمریکا در گزینش ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهوری بیان کرد: در تاریخ آمریکا هیچ رئیس‌جمهوری به بی‌شعوری، بی‌ادبی و حماقت ترامپ نبوده است و من تعجب می‌کنم مردم آمریکا چگونه به کسی که نه ظاهر مناسبی دارد و نه عقل درستی رأی دادند.

امام جمعه سمنان ادامه داد: ترامپ بی‌عقل با سخنان کذایی که بر زبان آورد، بصیرت ملت ایران را بالا برد و سخن مقام معظم رهبری که فرمودند «آمریکا قابل اعتماد نیست»، جهانی شد.

شاهچراغی با بیان اینکه آمریکا شیطان بزرگ است، به اهانت وی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این حرکات زشت ترامپ موجب وحدت شد و مردم امروز ید واحده هستند و در پاسخ او گفتند «سپاه انقلاب اسلامی در دل مردم جای دارد».

شاهچراغی بیان کرد: شما هم داعش‌پرور هستید و و این توطئه‌ها بر سر خود شما فرود خواهد آمد.

وی با اشاره به ایام شهادت امام سجاد (ع) بیان کرد: دوران امامت امام سجاد (ع) با اسارت شروع و به شهادت ختم شد و مشکل امام سجاد (ع) تنها اسارت نبود، بلکه دوران این بزرگوار با خفقان همراه بود و در شرایط سختی، امامت و ولایت را بر دوش کشید.

خطیب نماز جمعه سمنان با بیان اینکه امام سجاد (ع) که این ایام متعلق به وی است، از همه درخواست تقوا دارد، ادامه داد: تقوا روسفیدی است و چون همه با خداوند متعال در قیامت دیدار می‌کنند، باید تقوا را در رأس کار قرار دهند تا روسیاه و شرمنده نباشند.

وی با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای خدایی و مردمی بیان کرد: تقوای مردمی یعنی اینکه دیگران از دست و زبان ما در امان باشند و کسی که با این دو ابزار برای مردم ایجاد مزاحمت کند، مردم‌آزار و از تقوا دور است.

شاهچراغی ضمن معرفی کتاب «خورشید مغرب» که در وصف امام عصر (عج) نگاشته شده است، بیان کرد: ما نسبت به امام زمان (عج) سه تکلیف داریم؛ تکلیف اول، شناخت این بزرگوار و وظیفه دوم، مودت و عشق به ایشان و حق سوم مطیع بودن و تبعیت از خواسته‌هایشان است.

وی تصریح کرد: برای اشرافیت از خواسته‌ها و توقعات امام عصر (عج) باید به مرجع دینی که همان ولی‌فقیه است، اقتدا کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها