نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:سپاه پاسداران ضد تروریسم و ضد داعش و اسرائیل و ضد منافع جنایتکاران در منطقه است و اگر آمریکایی‌ها نسبت به سپاه پاسداران تصمیم احمقانه‌ای بگیرند بدانند که جمهوری اسلامی ایران به خود حق می‌دهد که از تمامی حقوق مردم و نیروهای مسلح خود با قاطعیت و قدرت در هر کجای جهان دفاع کند.
کد خبر: ۸۹۳۲۸۸۵
|
۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته اراک که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی گفت: موضوع تقوا یکی از ضرورت های زندگی انسان است.

وی با بیان اینکه زندگی بدون تقوا زندگی درستی نخواهد بود، افزود: آنچه موجب شده تقوا بهترین یاد و توشه آخرت باشد اهمیت تقوا در زندگی دنیوی را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: تقوی، اخلاص و ایمان را نمی‌توان با دنیا مقایسه کرد چراکه دنیا در برابر تقوا و معرفت به مانند کاهی در مقابل کوهی از عظمت است. باید از خدا کمک بخواهیم تا در مسیر تقوی حرکت کرده و توفیق پیدا کنیم تا از آن صیانت کنیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه تقوا راه رسیدن به کمال و معرفت و در نهایت دستیابی به سعادت دنیا و آخرت است، گفت: نباید به خاطر پُست و مقام شخصیتی مثل شمر و عمر پیدا کنیم بلکه در هر شرایطی بایستی پایبند به اصول و ارزش‌ها باشیم و به خاطر دنیا و پُست و مقام از مقام تقوا خارج نشویم.

وی با اشاره به تاکید اسلام بر امر ازدواج گفت: امر ازدواج و تشکیل خانواده در اسلام و قرآن و روایات بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و ما باید با پیروی از دستورات اسلام و قرآن در جامعه امروز موانعی مثل چشم و هم‌چشمی و سخت‌گیری در امر ازدواج جوانان و تحمیل هزینه‌ها و تقاضاهای غیرضروری بر خانواده‌ها را حذف کنیم تا بتوانیم به این دستور جامه عمل بپوشانیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با ابراز تاسف از اینکه نرخ ازدواج در جامعه رو به کاهش است، گفت: متاسفانه در مقابل این امر شاهد هستیم که نرخ طلا رو به افزایش و به واسطه آن آسیب‌های اجتماعی رو به افزایش است که این مسئله برازنده جامعه و نظام اسلامی نیست.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه باید تلاش کنیم امر مقدس ازدواج بیشتر از گذشته در جامعه پا بگیرد، گفت: برای افزایش نرخ ازدواج باید از هزینه‌های غیرضروری پرهیز کرد و خیرین و خانواده‌ها تلاش داشته باشند تا بیشترین تلاش خود را در این بخش انجام دهند. بیشتر هزینه ها را برای امر ازدواج صرف کنیم مشارکت در کار خیر خوب است ولی آنچه ثواب بیشتری دارد و ضرورت دارد سامان بخشیدن به زندگی دختران و پسران مجردی است که آماده امر ازدواج هستند.

وی با اشاره به اینکه صرف هزینه‌های گزاف تضمینی برای خوشبختی در زندگی مشترک نیست، گفت: زندگی مشترک باید کانون تفاهم و علاقه و برمبنای حُسن نیت و اخلاق کریمانه باشد تا مبادا زندگی‌های مشترک به طلاق منجر شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امر ازدواج امری مقدس است و مردم استان مرکزی باید همت کنند نرخ ازدواج و باروری را در این استان افزایش دهند و نرخ طلاق را پائین بیاورند. متاسفانه رشد جمعیت استان منفی است و سومین استان کشور از نظر پیری جمعیت هستیم که در خور شأن استان امام و مراجع و عالمان عالیقدری که در این استان متولد شده‌اند، نیست.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ایام محرم و سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت: این روزها و هفته‌ها متعلق به امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) است، ایام اسارت آل الله و شهادت امام زین‌العابدین(ع) است.

وی با اشاره به صحیفه سجادیه گفت: گنجینه مبارکه شریفه سجادیه، یادگار گوهر ناب عالم وجود و بهترین چراغ هدایت است و جامعه بشری باید به خود ببالد و در برابر آن سجده شکر به جای آورد؛  در این گنجینه مبارکه در برابر کسانی که می‌خواستند اهل بیت(ع) به فراموشی سپرده شود تمامی دعاها با ذکر صلوات است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه بایستی از سیره معصومین(ع) و اهل بیت(ع) پیروی کرده و در مسیر درست حرکت کنیم، گفت: اهل بیت(ع) قرآن ناطق هستند. امروز برای ما درس بزرگ این است که قرآن عملی را پیروی کنیم و از قرآن ابوجهلی و عمر و عاص پیروی نکنیم چراکه راه سعادت در عمل به اسلام ناب محمی(ص) است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به جنایات آل‌سعود در یمن هم اشاره کرد و گفت: امروز هم در مکه کم قرآن چاپ نمی‌کنند ولی این قرآن به مثابه قرآن‌های بر سر نیزه‌ای است که آل علی را به شهادت رساند؛ وگرنه کجای قرآن گفته شده که به مردم ظلم کنید؟ آل‌سعود در مکه قرآن چاپ می‌کند و در مقابل با اسرائیل غاصب علیه حزب‌الله، حشدالشعبی، ایران، سوریه، علیه اسلام و قرآن و مردم مظلوم کشورهای اسلامی هم‌پیمان می‌شوند.

وی افزود: اینان قرآن را برای رسیدن به اهداف شیطانی خود بر سر نیزه کرده‌اند. قرآن ضد ظلم، ضد استکبار و ضد صهیونیست‌ و قرآنی که ولایت طاغوت را به رسمیت نمی‌شناسد و دستور مبارزه با طاغوت را می‌دهد را باید پیروی کرد و به خوبی شناخت و امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه این راه را به ما نشان می‌دهد که با کسب تقوا آتش فتنه را خاموش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به موضع آمریکایی‌ها درباره برجام اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌‌ها به ظاهر قصد خارج شدن از برجام را ندارند ولی قصد دارند که برجام را بی‌خاصیت کنند و بایستی مسئولان ذی‌ربط کشور، وزارت خارجه، دولت و مجلس ما با قدرت در حفظ و حراست از حقوق ملت بزرگ ایران ذره‌ای کوتاه نیایند و با وحدت کلمه و یکپارچه مقابل هر نوع زورگویی، تجاوز و تعدی به حقوق ملت ایران بایستند و عکس العمل به موقع نشان دهند و بدانند این خواسته ملت ایران است که هرگز ذره‌ای از آن کوتاه نخواهند آمد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: ملت ما انتظار دارند مسئولین با قدرت در برابر زیاده‌خواهی‌های ترامپ و دولتمردان آمریکایی بایستند و از حقوق حقه ملت بزرگ‌مان پاسداری و صیانت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به تهدیدات آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم اشاره کرد و گفت: اگر ترامپ و دولتمردانش بخواهند تحریم را علیه این نهاد انقلابی مطرح کنند سپاه پاسداران یک سرمایه بزرگ برای دنیای اسلام است و مایه عزت ایران و جهان اسلام است.

وی افزود: سپاه پاسداران در برابر توطئه‌ها ایستاده و می‌ایستد. این نهاد انقلابی محبوب دل‌ها و ضد تروریسم و ضد داعش و اسرائیل و ضد منافع جنایتکاران در منطقه است و اگر آمریکایی‌ها نسبت به سپاه پاسداران تصمیم احمقانه‌ای بگیرند بدانند که جمهوری اسلامی ایران به خود حق می‌دهد که از تمامی حقوق مردم و نیروهای مسلح خود با قاطعیت و قدرت در هر کجای جهان دفاع کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به همه پرسی اقلیم کردستان عراق هم اشاره کرد و گفت: همه پرسی کردستان عراق هم به ضرر مدعیانش و عراق و منطقه است و هم موجب سوء استفاده دشمنان و اسرائیل خواهد شد. امیدواریم بارزانی و غیره هم از این لجاجت دست بردارد و از موضع خود عقب‌نشینی کند و این همه پرسی را ابطال کند و طبق قانون اساسی عراق با دولت مرکزی همکاری و همراهی کند در غیراینصورت انتظار نداشته باشد جمهوری اسلامی ایران به مانند گذشته نسبت به آنان پدری کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات