امام‌جمعه شهرستان ازنا:

رئیس‌جمهور آمریکا بدون عقل و شعور سیاسی است

امام‌جمعه شهرستان ازنا عنوان کرد: معاهده برجام بین ۵ کشور حق وتو، در سازمان ملل و آلمان بسته‌شده است که هم‌اکنون رئیس‌جمهور امریکا می‌خواهد آن را زیر پا بگذارد و رئیس‌جمهوری که به تعهد‌های دولت قبل کشورش را نقض کند مشخص است بدون شعور و عقل سیاسی است.
کد خبر: ۸۹۳۲۹۰۶
|
۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید داود شاه‌چراغی امام‌جمعه شهرستان ازنا ضمن عرض تسلیت شهادت امام سجاد (ع) اظهار داشت: انشا الله در ایام صفر و محرم در برپایی عزاداری سید و سالار شهیدان و اهل‌بیت عصمت و طهارت توفیق داشته باشیم.

وی افزود: عامل اصلی ماندگاری واقعه کربلا امام سجاد (ع) بود که با پیام و خطبه‌های کوبنده‌اش حادثه کربلا و عاشورا را زنده نگه داشت.

امام‌جمعه شهرستان ازنا عنوان کرد: امروز همه دنیا منتظر احراز نظر رئیس‌جمهور امریکا در مورد پایبندی ایران به برجام هستند.

وی بیان کرد: معاهده برجام بین ۵ کشور حق وتو، در سازمان ملل و آلمان بسته‌شده است که هم‌اکنون رئیس‌جمهور امریکا می‌خواهد آن را زیر پا بگذارد و رئیس‌جمهوری که به تعهد‌های دولت قبل کشورش را نقض کند مشخص است بدون شعور و عقل سیاسی است.

شاه‌چراغی با توجه به بعد معنویی برجام گفت: برخی از دوستان فقط به بعد مادی برجام نگاه می‌کنند که علاوه بر بعد مادی دارای ثمرات معنویی هم هست. یکی از ثمرات معنویی برجام این است که یک‌بار دیگر به مردم می‌فهماند که نمی‌توان به امریکا اعتماد کرد.
وی با اشاره به بیانات رهبری در مورد خصومت تاریخی آمریکا تصریح کرد: امریکا در تاریخ از سرنگونی مصدق و در اوایل انقلاب کودتایی نوژه و طبس خصومت خود را به ما نشان داده است و این برای ما تجربه می‌شود که اگر هزاران قرارداد با امریکا امضا شود نمی‌شود به امریکا اعتماد کرد.

امام‌جمعه شهرستان ازنا اظهار داشت: از دیگر درس برجام این‌که باید نگاه دولت و مردم به ظرفیت داخلی باشد و نباید حل مشکلات را فقط در ارتباط با امریکا دانست که نه‌تن‌ها آمریکا حلال مشکلات نیست بلکه مشکل‌آفرین است.

شاه‌چراغی ضمن تبریک روز تربیت‌بدنی به ورزشکاران و کارکنان تربیت‌بدنی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی باید در بین مسئولین و احزاب سیاسی و مردم وحدت و اتحاد بیشتری را ایجاد کند تا امریکا نتواند به ارکان و اساس نظام جمهوری اسلامی را زیر سؤال ببرد.

وی افزود: این‌گونه سخن گفتن رئیس‌جمهور بی‌عقل امریکا با جهان بسیار خطرناک است که آن را در شبه‌جزیره کره می‌توانیم مشاهده کنیم که هرروز برای بازدارندگی از حمله امریکا یک موشک اتمی را امتحان می‌کنند.

شاه‌چراغی امام‌جمعه شهرستان عنوان کرد: سپاه پاسداران یکی از نیرو‌هایی مسلح و مصوب در قانون اساسی کشور ماست و از عوامل اقتدار ایران در منطقه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تروریستی خوانده شدن سپاه توسط امریکا بیان کرد: امریکا همیشه با عوامل اقتدار ایران دشمنی داشته و سپاه یکی از عوامل بازدارنده و مقتدر ایران محسوب می‌گردد که چه در ایران بلکه در تمام مناطق خاورمیانه ثبات ایجاد کرده است و سپاه پاسداران انقلاب با یاری خداوند متعال توانسته است داعش را در منطقه به نابودی بکشاند.

شاه‌چراغی گفت: امریکا اشتهایی سیر ناپذیری دارد و با مذاکره با ما می‌خواستند الگویی جدیدی از تعامل را به دنیا نشان دهند، ولی اکنون توسط دولت جدید امریکا دائماً در حال موضع‌گیری علیه ایران است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به همه دنیا جز رژیم غاصب صهیونیستی تعامل داشته، ولی درجایی که منافع و حق مردمی پایمال شود کوتاه نمی‌آید و برای اخذ حق مردمش در مقابل هیچ ابرقدرت و حکومتی کوتاه نمی‌آید.

شاه‌چراغی با اشاره به لغو برجام توسط امریکا خاطر نشان کرد: لغو برجام از سویی به ضرر کشور آمریکا تمام خواهد شد و نخبه‌هایی آمریکایی باید تا کشورشان عقب‌مانده نشده است رئیس‌جمهور خود را متحول سازند.

وی در آخر به امریکا هشدار داد که با دم شیر بازی نکنند که ایران یکی از کشور‌هایی مقتدر در منطقه است که همه ابرقدرت‌ها به آن اعتراف کرده‌اند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار