امام‌جمعه کرج، با اشاره به تلاش دشمن برای تخریب نهادهای دفاعی کشور، چون ارتش و سپاه و بسیج، گفت: اقتدار امروز ما مرهون تلاش‌های خالصانه‌ی جوانانی است که تا پای جان برای این هدف بزرگ پیش رفته و الگوی دیگر کشورها هم شدند.
کد خبر: ۸۹۳۲۹۱۴
|
۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از  کرج ، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: اهل تقوی از غیبت که در روایات اسلامی نیز از عوامل کوتاهی عمر، اجل سریع، تنگی رزق و روزی و محرومیت از نعمت‌های اخروی برشمرده شده است، پرهیز دارند.

دشمن برای تخریب نهادهای دفاعی کشور، چون ارتش و سپاه و بسیج تلاش می کند

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به شراکت غیبت کننده و شنونده‌ی غیبت در این گناه، اظهار داشت: اگر انسان در جلسه‌ی غیبتی واقع شد، باید از مؤمنی که غیبت او می‌شود، دفاع کند و غیبت را پاسخ گوید؛ چراکه سکوت در برابر این غیبت، علاوه بر حرمت شنیدن آن، نوعی ترویج و تأیید آن نیز هست و در بعضی روایات، گناه او هفتاد بار بیشتر از گناه غیبت کننده برشمرده شده است.

امام‌جمعه کرج در خطبه دوم نماز با تسلیت شهادت امام سجاد (علیه‌السلام) در ۲۵ محرم‌الحرام سال ۹۵ هجری قمری (به روایتی)، گفت: دوران امامت حضرت زین‌العابدین (علیه‌السلام) با اختناق شدید جامعه‌ی اسلامی و ضعف شیعیان در سایه‌ی حذف فرهنگ نبوی و حذف فیزیکی امامت همراه بود؛ درعین‌حال، جمعی نیز امامت ایشان را انکار کرده و گرد محمد بن حنفیه، جمع شده بودند که چنین عواملی امکان هرگونه قیام و فعالیت نظامی توسط امام را از میان برداشته بود.

وی اظهار داشت: با وجود این مسائل، امام (علیه‌السلام) از جامعه فاصله نگرفت؛ نظارت بر اتفاقات و جریانات و خصوصاً عالمان و روشنفکران جزو برنامه‌های ایشان بود و درواقع دو قرن فعالیت فرهنگی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) برای آموزش شیعیان، تبیین تفکر اسلامی اصیل، از بین بردن تحریفات و بدعت‌ها، تربیت نیروی انسانی کارآمد و تحقق شبکه‌ی محبین و شیعیان، از زمان این امام که امامت او ۳۵ سال به طول انجامید، آغاز شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به لزوم توجه به صحیفه سجادیه که دربردارنده‌ی دعاهای امام سجاد (علیه‌السلام) است، خاطرنشان ساخت: این کتاب ارزنده که در زمینه‌های مختلف و علی‌الخصوص مسائل تربیتی، حاوی مطالب عمیق و گران‌سنگی است، می‌تواند به‌عنوان یک دستورالعمل تربیتی کامل مورداستفاده قرار گیرد و باید از فرصت‌هایی چون روز اولیا مربیان که در همین ایام واقع‌شده، برای این منظور بهره برد.

وی با اشاره به آغاز هفته بهداشت روانی از ۲۴ مهر، اظهار داشت: بهداشت نیز یکی از مواردی است که صحیفه‌ی سجادیه، در سه بعد جسمی، اجتماعی و روانی به آن پرداخته و مباحث زیبایی در قالب عافیت، صحت، سلامت، امنیت و مواردی ازاین‌دست را موردتوجه قرار داده است.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: صحیفه‌ی سجادیه، دریایی مواج از مباحث معرفتی، تعلیمی و تربیتی است که باید از در و گوهرهای آن، در حد توان استفاده کرد.

وی با گرامیداشت روز تربیت‌بدنی و ورزش در ۲۶ مهر، گفت: اسلام به‌سلامت جسم اهمیت فراوانی داده و همه را به ورزش توصیه نموده است که در دورانی که فعالیت‌های بدنی کم شده و عموماً دستگاه‌ها و ماشین‌ها کارها را انجام می‌دهند، تعیین زمانی برای فعالیت‌های بدنی و ورزشی، خصوصاً برای میان‌سالان ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به شیطنت‌های دشمنان در برابر نظام اسلامی و لزوم توجه بیش‌ازپیش به وحدت و یکپارچگی جامعه، گفت: همه‌ی مردم و مسئولین وظیفه‌دارند از تنش و حاشیه‌سازی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به استقلال قوای کشور و لزوم دوری از برخوردها و حاشیه‌سازی‌ها در روابط بین قوا، تصریح کرد: همه باید بدون حاشیه‌سازی برای دیگران، مشغول انجام وظایف خود باشند که وظیفه‌ای عقلی، شرعی و ضروری است.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: درعین‌حال بازهم به آقایان عرض می‌کنیم برای اینکه اثبات کنند مسیری که رفته‌اند غلط نبوده و موجب خسارت‌های عظیم برای ملت و کشور نشده، تاریخ اسلام را تحریف نکنند.

وی تصریح کرد: مذاکره مفهومی کاملاً روشن است و نباید نصیحت و نشان دادن راه صحیح و موعظه و دعوت افراد به صراط الهی در سیره‌ی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) را مذاکره نامید.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: تاریخ امام حسین (علیه‌السلام) هرگز چنین درس مذاکره‌ای که شما می‌گویید را ارائه نکرده و نمی‌کند؛ چراکه وقتی انسان برای مذاکره می‌رود، هرگز نمی‌گوید “هرکس حاضر است در راه دین جان فدا کند، پس با ما حرکت کند” و “اگر دین جدم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) جز با ریخته شدن خون من حفظ نمی‌گردد؛ پس ای شمشیرها مرا دریابید” و پس از شهادت مسلم (ع) طور دیگری عمل می‌کرد.

وی اظهار داشت: مکرر عرض شد که مسئولین اجرایی کشور به‌جای نظریه‌پردازی باید به وظایف خودشان مشغول باشند که مشغول شدن به حواشی، فرصت خدمت گذاری به مردم را از بین می‌برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز یادآور شد: بعضی حرف‌ها بوی مقابله با رهبری نظام و انقلاب اسلامی را می‌دهد که فعلاً حمل به صحت کرده و به تذکر بسنده می‌کنیم که تنفیذ رهبری و تحلیف در مجلس را از یاد نبرید که خدای‌نکرده اگر این روش ادامه یابد، بیان دیگران نیز تغییر خواهد کرد.

وی گفت: دغدغه‌ی اصلی مسئولین باید حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بوده و تلاش برای رونق اقتصادی، اشتغال و تحقق شعار سال باشد؛ ۷ ماه از سال گذشت و بقیه‌ی مدتی هم که در اختیاردارید به همین سرعت سپری خواهد شد؛

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: آقایان! فرصت‌ها را از دست ندهید، نیت الهی داشته باشید و برای مردم کارکنید تا ان‌شاءالله وعده‌هایی که دادید محقق شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، با اشاره به تلاش دشمن برای تخریب نهادهای دفاعی کشور، چون ارتش و سپاه و بسیج، گفت: اقتدار امروز ما مرهون تلاش‌های خالصانه‌ی جوانانی است که تا پای جان برای این هدف بزرگ پیش رفته و الگوی دیگر کشورها هم شدند.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: دشمنان به عزت ما طمع داشته و سعی می‌کنند شاخصه‌های اقتدار ما را تضعیف کنند که بخشی را از طریق تجربه تلخ برجام و با استفاده از بی‌توجهی مسئولین به هشدارهای رهبری و دلسوزان کشور، عملیاتی کردند و هنوز هم ادامه می‌دهند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه آمریکا به معاهدات بین‌المللی پایبند نیست و آشکارا قلدری می‌کند، دستگاه دیپلماسی باید با قاطعیت و شجاعت در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و گزافه‌گویی‌های او بایستند.

امام‌جمعه کرج یادآور شد: ایران می‌تواند خود را از آسیب‌های دشمن حفظ کند و البته این توان، زمانی نمود می‌یابد که دشمن از اقتدار ما در همه‌ی زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی ناامید شود.

وی افزود: می‌بینید که دشمن با امیدواری، در تلاش برای از بین بردن بنیان فرهنگ جامعه با استفاده از ماهواره و اینترنت و فضای مجازی است و درعین‌حال، با اهرم تحریم، اقتصاد ما را نشانه رفته است؛ اخیراً نیز به عرصه‌ی نظامی ما حمله کرده و پس از هجمه‌هایی که در گذشته به ارتش و بسیج داشت، امروز سپاه را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: تفاله‌های داخلی دشمنان نیز که در مواقعی چون ۷۸ و ۸۸، دست به آشوب و فتنه‌گری زدند و از سوی صهیونیست‌ها، سرمایه‌ی استکبار در ایران معرفی گردیدند، امروز هم با دل‌بستگی تمام، از قدرت خیالی آمریکا دفاع می‌کنند تا مردم را بترسانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به تهدید رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی، خاطرنشان ساخت: آمریکا نباید فراموش کند که پاسخ مردم ایران به مستکبرین خارجی و وادادگان و کاسه‌لیسان داخلی آن‌ها همواره قاطع و کوبنده بوده و هست و خواهد بود.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: عده‌ای می‌گویند رئیس‌جمهور امریکا دیوانه است، پس با او مماشات کنید و کاری به او نداشته باشید که ممکن است کار خطرناکی بکند؛ این سخن بسیار بی‌ربطی است که باهدف ساکت کردن مخالفان انجام می‌شود.

وی افزود: اگر واقعاً چنین اعتقادی که دائماً از سوی خود آمریکایی‌ها هم بیان می‌شود، وجود دارد؛ پس باید او را به دیوانه‌خانه بفرستند نه اینکه رئیس‌جمهورش کنند؛ درعین‌حال، هر کاری که تابه‌حال او انجام داده دقیقاً با توجه به منافع امریکا و اهداف استکباری او مطابق بوده و این حرف، تنها بهانه‌ای برای ترساندن دیگر کشورها است.

وی تصریح کرد: البته اگر ترامپ دیوانگی کرده و بخواهد نسبت به ایران عمل نابخردانه‌ای انجام دهد، قطعاً نیروهای مسلح و مردم میهن عزیزمان، او را به دیوانه‌خانه خواهند فرستاد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه هیچ ملتی بر سر توانمندی‌های نظامی و قدرت دفاعی خود با کسی مذاکره نمی‌کند، بیان داشت: به تعبیر قرآن، آن‌ها هرگز از ما راضی نمی‌شوند؛ استکبار، کینه‌ای ریشه‌دار با مردم ایران دارد و در طول تاریخ هیچ‌گاه به نفع ایران عمل‌نکرده و بعداً نیز نخواهد کرد؛ لذا باید در مقابل او ایستاد و اقتدار و عزت موجود را حفظ کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با تقدیر از عملکرد دادستانی استان، در خصوص تعطیلی مراکز فساد عرضه‌ی قلیان در سطح استان، بیان داشت: با وجود شیطنت‌های عده‌ای برای از دست ندادن منافع شخصی خود، دادستان محترم با قوت، تعطیلی این مراکز در جهت اجرای قانون و سلامت جامعه را آغاز نموده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی از میان برداشتن مظاهر منکر را از مقدمات اجرای امربه‌معروف دانست و تصریح کرد: انشاء الله این اقدام مثبت، زمینه‌ساز حرکت‌های فرهنگی و تربیتی دستگاه‌های دیگر خواهد بود.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: لازم به ذکر است که قسمت اعظم این قلیان سراها مجوز فعالیت نداشته و آن‌هایی هم که فعالیت می‌کنند، قانوناً اجازه‌ی ارائه‌ی قلیان و مخدرات را ندارند و درواقع باید محل عرضه‌ی چای و اغذیه باشند که گذشته از آلودگی‌هایی که ایجاد می‌کنند، زمینه‌ساز تعرض به نوامیس و محلی برای ترویج منکر می‌شوند.

وی تأکید کرد: هر کس در زمینه‌ی جلوگیری از فساد کوتاهی کند مقصر است و فرقی نمی‌کند که این تخلف از سوی اصناف یا اداره‌ی صنعت و معدن و تجارت بوده باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان ساخت: برخوردی که دادستانی با این مسئله آغاز کرده‌اند موردحمایت ما است و از ایشان هم می‌خواهیم که نتیجه و گزارش کار را هم به گوش مردم برسانند.

وی در پایان خطبه‌های نماز، با اشاره به انتصاب سردار محمدیان به‌عنوان فرمانده انتظامی جدید استان، گفت: ضمن خیرمقدم به ایشان، امیدواریم طی دوره‌ی مسئولیت، منشأ آثار خیر در جهت ارتقای سطح امنیتی و انتظامی استان باشند.

 

 

خبرگزاری بسیج استان البرز

ارسال نظرات
پر بیننده ها