با سرمایه گذاری شرکت آلمانی آغاز شد؛
بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با سرمایه گذاری شرکت آلمانی و همکاری شرکت ایرانی در میبد آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۳۲۹۳۱
|
۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، این نیروگاه ۱۰۰ مگاوات در ساعت برق تولید خواهد کرد، و تا پایان امسال فاز اول آن به بهره برداری می‌رسد.

"فرانک بنه" مدیر شرکت کرونوس سولار مونیخ آلمان در حاشیه این مراسم گفت: فاز نخست این پروژه به ظرفیت ۱۰ مگاوات، تا پایان امسال و کل پروژه که هدف آن رساندن ظرفیت نیروگاه به ۱۰۰ مگاوات است، تا پایان سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
وی افزود: با اجرای پروژه نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی میبد، ۵۰۰ شغل مستقیم و سه هزار شغل غیرمستقیم برای منطقه میبد ایجاد می‌شود.
مدیر شرکت کرونوس سولار مونیخ آلمان در مورد دلیل انتخاب استان یزد و شهرستان میبد برای اجرای این طرح گفت: یکی از دلایلی که ما استان یزد و شهرستان میبد را برای اجرای این پروژه عظیم انتخاب کردیم این است که استان یزد دارای پتانسیل‌های خیلی بالا برای نیروگاه خورشیدی است و شهرستان میبد دارای نیروی انسانی با تجربه، کارآمد و دانش روز است و قرار است از نیرو‌های دانشگاهی ومحلی دراین پروژه استفاده شود.
وی یادآورشد: یکی دیگر ازبحث‌های امروز بحث پدافند غیرعامل است که با راه اندازی این نیروگاه وابستگی به منابع انرژی از محل‌های مختلف کاهش می‌یابد و در کنار آن انرژی سبز و حفظ محیط زیست صورت می‌گیرد.
فرانک بنه در پایان اظهار داشت: با بهره برداری از این نیروگاه، برق مورد نیاز کل شهرستان میبد با جمعیت بالغ بر ۹۹ هزار نفر تامین خواهد شد.
فرماندار میبد هم با تشریح ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان میبد به ویژه در حوزه منبع عظیم خورشید و نقش بستن آن از دیرباز در ظروف میبدی‌ها گفت: امروز نماد خورشید میبد با نشانه هفت آسمان خود نمایی می‌کند و این چرخش امروز به مرحله ایی رسیده است که ما با راه اندازی نیروگاه خورشیدی بتوانیم از این منبع عظیم به نحو مطلوب استفاده کنیم.
نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی هم این حرکت شهرستان میبد درچرخه انرژی خورشیدی را تحسین کرد و افزود: برای اجرایی شدن این پروژه به تمام معنا حمایت می‌کنیم و موانع قانونی را از پیش روی این پروژه برخواهیم برداشت.
ارسال نظرات