امام جمعه اردل گفت: فریب نخوردن، ایستادن در راه درست، نیفتادن در دام اروپای به ظاهر مخالف با سیاست‌های ترامپ و تن ندادن به خواست آمریکا برای امتیازگیری بیشتر از ایران تنها راه نجات از این توطئه است.
کد خبر: ۸۹۳۲۹۵۲
|
۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام مهرداد بهرامی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه اردل با اشاره به بازی دادن افکار دنیا توسط آمریکا اظهار کرد: نظام استکباری بر پایه زور، قلدری، فریب و تزویر است، هرکجا بتواند با قلدری حرفش و مقاصدش را پیش می‌برد، اگر نشد با فریب و حیله‌گری به آنچه خواهد می‌رسد.

وی با بیان اینکه بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یک بازی پشت پرده و اراده مرموز تلاش می‌کند به دنیا القا کند چاره‌ای جز مدارا و احتیاط در برخورد با ترامپ نیست، گفت: از همان دوران انتخابات وانمود کردند گزینش ترامپ و ورود او به انتخابات و پیروزی او در چارچوب عرف سیاسی آمریکا نبود به تعبیر خودمان خارج از قواعد موجود در سیستم انتخاباتی آمریکا بالا آمد؛ لذا در قبال اقدامات آن هیچ تضمینی وجود ندارد چون قابل پیش‌بینی نیست.

امام جمعه اردل ادامه داد: در پس پرده یک بازی به راه انداختند که یک طرف آن رئیس جمهور دیوانه، خطرناک و غیرقابل مهاری است که هرکاری ممکن است بکند و در طرف دیگر بازیگرانی که در ظاهر مخالف این سیاست و نگران اقدامات این رئیس جمهور هستند؛ هدف جز القای اینکه ترامپ دیوانه است، هر اقدامی ممکن است بکند، متعهد به هیچ توافقی نیست، نمی‌شود زیاد سربه سرش گذاشت و چاره‌ای جز کنار آمدن با او نیست، به طرف‌های مقابل آمریکا برای گرفتن امتیازهای بیشتر چه می‌تواند باشد.

بهرامی با بیان اینکه ترامپ ثمره گزینش چندمرحله‌ای حزب جمهوری‌خواه آمریکاست، خاطرنشان کرد: مگر می‌شود یک دیوانه از تمام فیلترها و این گزینش‌ها عبور کند، این بازی و حیله جدید برای ایجاد رعب و گرفتن امتیاز از طرف‌های مقابل آمریکاست.

وی اضافه کرد: فریب نخوردن، ایستادن در راه درست، نیفتادن در دام اروپای به ظاهر مخالف با سیاست‌های ترامپ و تن ندادن به خواست آمریکا برای امتیازگیری بیشتر از ایران تنها راه نجات از این توطئه است.

امام جمعه اردل با بیان اینکه امروز این سخنان و شیوه آمریکا یک فضای روانی مخرب را در دنیا به‌راه انداخت و امکان همکاری اقتصادی و بانکی سایر کشورها با ایران را برهم می‌زند، افزود: غیرقابل اعتماد بودن آمریکا هر روز روشن‌تر می‌شود و این تجربه را باید حفظ کنیم، هزینه سنگینی دادیم برای کسب این تجربه، گرچه از اول هم معلوم بود.

بهرامی ادامه داد: ادعا می‌کنند برجام توافق بدی برای آمریکا بود، نه بد هم نبود، همین که طمع به مذاکرات دیگر دارند معلوم است توافق خوبی بوده، شیوه این‌ها گام به گام جلو آمدن است، باید هوشیار بود.

وی با تأکید بر لزوم جهت‌گیری و دفاع محکم همه مسؤولان در مقابل نقشه شوم آمریکایی‌‌ها تصریح کرد: امنیت کشور قابل بحث و مذاکره نیست و مسؤولان کشور هرگز نباید کوتاه بیایند.

ارسال نظرات