مسئول هماهنگی امنیتی و سیاسی ارتش در آذربایجان‌شرقی و اردبیل:
مسئول هماهنگی امنیتی و سیاسی ارتش در آذربایجان شرقی و اردبیل روز گذشته در مصلای تبریز گفت: برای مقابله با تفکر شوم جنگ نرم دشمنان، نیروهای مسلح پاسخ قاطع به هر تحرکی داده و دندان طمع‌ آن ها را کشیده‌اند.
کد خبر: ۸۹۳۲۹۶۰
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام علی محمدی  اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ۴۸ هزار شهید و ۲۰۰ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی با بیان اینکه ۲۴ مهرماه سال ۵۸ به فرمان امام راحل بخش عقیدتی سیاسی در ارتش تأسیس شد، افزود: در آن دوران برخی معاندان تلاش بر منحل شدن ارتش داشتند که با تلاش امام راحل، ارتش سر جای خود ماند و طی ابتکار ایشان روز عقیدتی سیاسی در تقویم ثبت شد.

مسئول هماهنگی امنیتی و سیاسی ارتش در آذربایجان‌شرقی و اردبیل با اشاره به اینکه مخالفان انقلاب تمایل به حضور روحانیون در ارتش نداشتند، بیان کرد: حضور روحانیون و فعالیت عقیدتی سیاسی در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی موجب شد شاهد فعالیت 100 دانشجوی دانشگاه افسری در جنگ تحمیلی به فرماندهی شهید نامجو و پرواز جنگنده ۱۴۰ فروندی همچنین تلاش و جانفشانی سایت‌های پدافندی و نیروی دریایی را شاهد باشیم.

وی با تاکید به اینکه روحانیون در طول دفاع مقدس حضور فعال داشته و جمع کثیری شهید و جانباز شدند، تصریح کرد: دشمنان این مرز و بوم از صدمه به انقلاب ناامید شدند و حال کمر همت برای جنگ نرم و انحراف افکار عمومی بسته‌اند.

محمدی افزود: برای مقابله با تفکر شوم جنگ نرم، نیروهای مسلح  پاسخی  قاطع داده و دندان همه طمع‌کاران را کشیده‌اند.

مسئول هماهنگی امنیتی و سیاسی ارتش در استان آذربایجان‌شرقی و اردبیل با یادآوری اینکه نقش نیروهای مسلح و عقیدتی سیاسی در راستای تدابیر فرمانده کل قوا معنویت محوری براساس تدابیر غنی اسلام و بینش و بصیرت انقلابی و سیاسی است، ادامه داد: در سایه اعتلای معنوی و ارتقای روحی و رزمی، دلاورمردان ارتش روحیه‌ای بی‌نظیر به دست آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سازمان عقیدتی سیاسی با برنامه‌ریزی دقیق و مدون جهت ارتقای خانواده ارتش برای کاهش آسیب‌های ناتوی فرهنگی و بصیرت‌افزایی تلاش کرده است، افزود: حضور بیش از ۳۹۰ هزار از خانواده‌های ارتش در کلاس‌های بصیرت‌افزایی و خاطرات پیشکسوتان، چاپ کتب و تولید فیلم ارزشی از جمله اقدامات سازمان عقیدتی سیاسی است.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: برخی کتاب‌ها از جمله «پرواز تا بی‌نهایت» که مربوط به خاطرات شهید عباس بابایی بوده، جزو کارنامه سازمان عقیدتی سیاسی است که بیش از ۳۰ نوبت چاپ شده است.

وی ساخت مساجد وحسینیه را یکی دیگر از اقدامات سازمان عقیدتی سیاسی عنوان کرد و گفت: نماز جزو اولویت اصلی ارتش بوده که حضور پر شکوه کارکنان و روحانیون را در برداشته‌ و در این راستا تشویق سربازان جدیدالورود به اقامه نماز نیز در اولویت اصلی قرار دارد.

حجت الاسلام محمدی در ارتباط با اقدامات سازمان عقیدتی سیاسی در ترویج بخش انس با قرآن بیان داشت: سازمان عقیدتی سیاسی افتخار به برگزاری ۳۶ دوره مسابقات سراسری قرآن کارکنان ارتش، ۱۷ دوره مسابقات کارکنان خواهر و ۱۵ دوره دانشجویی را داشته که همه در راستای اقدام برای ترویج فرهنگ قرآنی در کشور بوده.

وی اضافه کرد: سازمان همچنین مفتخر است هفتمین دوره جشنواره حدیث در ارتش جمهوری اسلامی را برگزار کند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه جهت عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اقدامات موثری انجام داده، تشریح کرد: سازمان عقیدتی سیاسی با راه‌اندازی ۲۱۷ کلاس قرآن افتخار دارد تا به امروز ۹هزار ۴۹۵ قرآن‌آموز از نیم جزء تا حفظ کل قرآن را داشته باشد که ۱۴۴ حافظ کل در کارنامه درخشان خود ثبت کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها