اماکن زیارتی تفریحی اورامان تخت و یادمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس پذیرای ارکان صالحین شهرستان مریوان در اردوی تربیتی صالحین شد.
کد خبر: ۸۹۳۲۹۷۷
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ۲۰۸ نفر از سرمربیان، مربیان و سرگروه‌های تربیتی صالحین شهرستان مریوان در قالب حلقه‌های تربیتی ارکان به مدت ۱۰ روز از مناطق زیارتی تفریحی منطقه باستانی اورامان تخت در شهرستان سروآباد بازدید نمودند.


در این اردو‌ها که مربیان به همراه سرمربی و سرگروه‌ها به همراه مربیان خود حضور داشتند برنامه‌های متعدد تربیتی نیز برگزار گردید.


تشکیل حلقه‌های تربیتی با دستور کار تکافل اجتماعی و بررسی ظرفیت‌های فعالیت حلقات در حوزه‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های اجرا شده در این اردو در مساجد مولانا خالد نقشبندی درکی و مسجد زیبا و تاریخی اورامان تخت بود.


این اردوی تربیتی با حضور در یادمان خانم شیخان شهرستان مریوان از قدمگاه شهیدان عملیات والفجر ۴ نیز بازدید کردند.


گفتنی است منطقه اورامان تخت یکی از مناطق باستانی و بسیار زیبای ایران می‌باشد که آثار باستانی متعددی دارد و آرامگاه یکی از امام زاده‌ها به نام پیرشالیار از نوادگان حضرت امام جعفر صادق (ع) در آن قرار دارد.


پیرشالیار که اسمش مصطفی می‌باشد از قداست خاصی نزد مردم منطقه و کردستان برخوردار است و مردم به این پیر مراد اراده فوق العاده‌ای دارند.


صنایع دستی متعدد در کنار فرهنگ معنوی مردم اورامان و کوه‌ها و جنگل‌های فراوانش زینت خاصی به این منطقه بخشیده است.


گفتنی است این اردوی تربیتی به منظور انسجام بخشی بیشتر به حلقات ارکان برگزار گردید.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات