در خطبه های نمازهای جمعه استان بوشهر مطرح شد:
بوشهرـ نماز جمعه این هفته در استان بوشهر با حضور مردم ولایتمدار وهمیشه در صحنه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۳۰۲۴
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج؛  جت الاسلام والمسلمین عیسی راستگو امام جمعه اهرم درخطبه های نمازجمعه این هفته اهرم ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت چهارمین اخترتابناک امامت وولایت سیدالسجادین حضرت امام زین العابدین(ع) اظهار داشت : تاریخ نقل شده که حضرت امام سجاد (ع)  بعداز واقعه کربلا 40 سال زندگی کردند و در گسترش و توسعه فرهنگ عاشورا ،رسالت حسینی خود با نوشتن صحیفه سجادیه که حاوی دعاهای پرمعنی است به یادگار مانده است.

امام جمعه اهرم با اشاره به مواضع خصمانه رئیس جمهور امریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تروریستی خواندن آن نهادمقدس تصریح کرد: در مردادماه سالجاری نمایندگان مجلس امریکا طرحهای تحریمی خودعلیه ایران، روسیه و کره شمالی تصویب کردند این طرح که صنایع دفاعی وتسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران شامل می شود هدفش ضربه زدن به نیروهای مسلح ما معطوف شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح تحریمی جدید امریکا شامل همه کسانی که به نوعی با جمهوری اسلامی در تماس هستند شامل می شود ادامه داد: این طرح شامل همه کسانی که به نوعی با صنایع دفاعی و معاملات و داد وستدها نقشی دارند شامل آنها نیز می گردد و از سفر به امریکا منع شدند.

راستگو با بیان اینکه امریکائیها نهادمقدس سپاه و حامیان آن درخاورمیانه مانندحماس ونیروهای مردمی عراق به حمایت از تروریست درلیست تحریها قراردادند افزود: باید به اینکه نکته توجه شود چرا امریکا یی ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درافتادند و به مقابله با آن برخاستند و با حرکتی خصمانه آن را یک سازمان تروریستی می دانند قطعا ادامه رویه ای است که در طول سالهای گذشته علیه این نهاد مقدس مردمی اعمال شده که عامل اصلی آن نقش اثرگذار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در خنثی کردن توطئه های استکبار جهانی به رهبری امریکا در ایران، خاور میانه و جهان اسلام  است.

امام جمعه اهرم خاطرنشان کرد: می طلبد برای دفاع از امنیت ملی کشور همه مسئولان متعهد و همدل از نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت کنند.

وی با اشاره به سخنان فرماندهی سپاه که گفتند آمذبکا باید پایگاه های نظامی خود آرام آرام جمع کنند بیان کرد: تمام نیروهای امریکائی درمنطقه در تیررس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارند و هرگونه تهدی به نیروهای ایران می تواند تبعات جبران ناپذیری برای آمریکائیها داشته باشد.

راستگو با اشاره به اینکه امریکائیها ازنقش سپاه درمنطقه آگاهند افزود: امریکاییها خود می دانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نقش مهمی در مبارزه با تروریست واحد وحتی تروریستی دولتی در خاورمیانه دارد قطعا اگرسپاه در منطقه غرب آسیاه وخاورمیانه حضور نداشته باشد تروریست ها به طور کامل بر این منطقه مسلط خواهند شد.

امام جمعه اهرم با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نگاهش به اشاره مقام معظم رهبری است ادامه د اد: اگر کوتاه بیائیم دشمن جلو تر خواهد آمد و برجام هر روز جلوه ای از شرارت امریکائیها را بیشتر نشان میدهد.

راستگو درپایان خطبه ها ضمن تذکر دلسوزانه ونصحیت به افرادی که قرار است چند صباحی سکون دار شهر اهرم شوند بیان کرد : هر کاری که می خواهند انجام دهند اما با آبروی شهر و مردم بازی نکنند  طی این ده سال برای  شهر خیلی زحمت کشیده شده خون دلها خورده شده تا هویت فرهنگی شهر اهرم زنده شود کنگر های زیاد در این شهر برگزار شده تا بزرگان شهر برای کشور و جهان معرفی گردد.

امام جمعه اهرم افزود: امروز اهرم با علم الهدای اهرمی، معتقد اهرمی و بزرگان می شناسند و اگر هم کسی خواست از مسئولان مطالبه گری داشته باشد و خواسته و مشکلات شهر را انعکاس دهند عاقلانه رفتار نمایند، امروز اخبار به سرعت انعکاس پیدا می کند از محضر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر حضرت آیت الله صفایی بوشهری عذر خواهی می کنم که این گونه در درخواست ها به ساحت مقدس ولی فقیه در استان جسارت شده است و تصاویری که مایه شرمساری است در فضای مجازی و رسانه ها در کشور پخش شده است.

وی گفت: تلاش می گردد یک موکب برای اربعین برای اهرم وبنام علم الهدای اهرمی درکربلا بپا کنیم اما یکباره این کارها انجام می شود تصاویر از گلزار شهدا که جایی بسیارمقدس برای ملت ایران است و عزیزان ترین کسان این مملکت آرمیده اند متاسفانه این گونه معرفی می شود و  من از دادستانی محترم شهرستان تقاضا دارم ورود پیدا کند و هر جا عفت عمومی جریحه دار می شود وظیفه مدعی عموم و داستانی می باشد رسیدگی کند.

حجت الاسلام علی زاهددوست نیز در خطبه های نماز جمعه شهر دلوار با تسلیت شهادت حضرت زین العابدین ع اظهار داشت: عزادرای و اجتماع های مذهبی در بخش دلوار به نسبت سالهای قبل با مدیریت و برنامه ریزی بسیار خوبی تدارک دیده شد که این حرکات به همت همه جوانان حسینی این بخش اتفاق افتاده و این بسیار اهمیت دارد و امیدواریم ادامه داشته باشد.

 وی افزود: حماسه اربعین   امسال نیز با حضور میلیون ها نفر در کشور وارد کربلای معلا خواهد شد که این حماسه در طول تاریخ بی سابقه بوده که این هم به برکت خون شهدا و مجاهدت مدافعان حرم زمینه ساز این حرکت عظیم برای زیارت سالار شهیدان شدند.

امام جمعه دلوار با اشاره به برپایی موکب سیدالشهدای دلوار در کربلا اظهار داشت: این حرکت که با وجود و حضور همه دلدادگان سید و سالار شهیدان و‌جوانان پر شور حسینی برای سومین سال پیاپی در جهت خدمتگذاران زائران اربعین حسینی انجام میشود تقدیر و تشکر کرد.

زاهددوست تصریح کرد: سیاست خصمانه صهیونیست ها در اقدام و عمل این روزها که ریس جمهور امریکا را مثل عروسک خیمه شب بازی به دست گرفتن و‌ دنبال اهداف خودشان ددر منطقه هستند و تمام اهداف خود را خیلی راحت دنبال خواهد کرد.

وی ادامه داد: اقدام این حرکت نابخردانه ترامپ ریئس جمهور امریکا  در مسئله خروج از برجام که تمامی ضررهای آن را خود آنها باید منتظرش باشند یک حرکت احمقانه و بی فکر دانست.

زاهددوست بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مثل همیشه با اقتدار کامل امادگی خودرا نشان داده و حتی با قدرت بیان فرمانده سپاه انقلاب اسلامی با تهدید امریکا که هیچ کشوری قدرت تهدید این ابر قدرت را ندارد، این حرکت زیبا و اقتدارگونه برای چندین بار از این نیروهای انقلابی و نظامی شاهد بودیم.

وی در پایان  با اشاره به انتصاب استاندار جدید استان بوشهر اظهار داشت: استاندار بوشهربا هدف همت و‌کار جهادی و‌خدمت صادقانه و با بصیرت کامل و دور از عزل و نصب های سیاسی کار خود را شروع نماید و با دارایت ‌به این بخش با نماد دارالحماسه استان بوشهر و‌زادگاه شهید ریسعلی دلواری و ضد استعمار لقب گرفته اهتمام ویژه داشته باشند.

امام جمعه شهر برازجان در خطبه های امروز نماز جمعه شهر برازجان نیز  به روز استاندارد اشاره کرد و افزود: مسئله استاندار باید نه تنها مختص ساخت و ساز باشد و در صورتی که در همه موارد باید رعایت و دقت شود.

حجت السلام حسن مصلح در ادامه صحبت های خود به روز تربیت بدنی و تاثیرگذاری این نهاد در شهرستان تصریح کرد: از همه متولیان در عرصه ورزشی در سهریتان تشکر می کنم که با اقتدار و پشت کار خود باعث افتخار آفرینی های متعددی در جامعه هستند.

مصلح خاطر نشان شد: ایران اسلامی بعد از این همه بدعهدی های آمریکا این بار به آن تن نخواهد داد و مذاکرات مجدد در برجام منتفی است.

وی به اظهارات سخیف ترامپ درباره سپاه پاسداران یادآور شد: سپاه همیسه پیشگام و مبارزه با استکبار است و همیشه مایع عزت و اقتدار ملت است.

/ انتهای پیام

 

ارسال نظرات