خبرهای داغ:
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: این در واقع همان حرفی است که مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) چند سال پیش فرمودند که آمریکا قابل اعتماد نیست و امروز دولت مردان ما به این حرف مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) رسیده اند.
کد خبر: ۸۹۳۳۰۶۶
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرسین، حجّت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: پس از واقعه کربلا  امام سجاد (ع) مسئولین بسیار سخت و سنگینی بر عهده داشت و می بایست ادامه دهنده نهضت امام حسین(ع) باشد.

 

وی افزود: امام سجاد(ع) به همراه عمه جانش زینب کبری(س) پیام آور قیام عاشورا هستند و باید کاری بکنند که مأموریت عظیمی که امام حسین(ع) انجام داده است به ثمر بنشیند.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: امام سجاد(ع) در این خصوص برنامه ای دارد که البته تمام ائمه(ع) دارای برنامه بوده اند و یک هدف داشته اند اما با تاکتیک های متفاوت و امام سجاد (ع) بنا به مصلحتی در واقعه کربلا بیمار بودند تا به عنوان ولی خدا باقی بمانند.

 

حجّت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: امام سجاد(ع) مأموریتی دارد امّا شکل و نوع مأموریتش سه گونه است نوع اوّل: خطبه های آن حضرت است که در عراق و شام خوانده شد دوّم: دعا ها و مناجات ها که اصولاً عاشقانه و سیاسی است و 15 مناجات خواندنی دارد که بسیار زیباست و شیوه سوّم: گریه های سیاسی است، آن زمانی که آب به حضرت تعارف می کردند به یاد لب تشنه امام حسین(ع) گریه می کند.

 

وی از دیگر مناسبت های پیش رو را روز پیوند اولیاء و مربیان عنوان کرد و افزود: تقریباً هر هفته در خطبه های نماز جمعه مطالبی در خصوص تربیت نوجوان و فرزندان بیان می کنیم و پدر و مادرها باید نسبت به تربیت اسلامی و انقلابی فرزندان خود تلاش کنند  کاری کنند که فرزندانشان از آنها بهتر باشند و نسبت به تحصیل آنها حساس باشند.

 

خطیب جمعه شهرستان با اشاره به روز تربیت بدنی ضمن تقدیر و تشکر از فعالان این عرصه افزود: ورزش از جمله موضوعاتی است که نیاز جامعه است و همه در این زمینه باید فعال باشند.

 

حجّت الاسلام اجرایی در ادامه در خصوص اظهار نظر جدید ترامپ در خصوص برجام اظهار داشت: این روز ها دیوانگی های رئیس جمهور آمریکا را شاهد هستیم و چندین سال است که چند کشور در توافقنامه ای موسوم به برجام به توافق رسیده اند و رئیس جمهور آمریکا می گوید این توافقنامه را قبول ندارد.

 

وی افزود: این در واقع همان حرفی است که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) چند سال پیش فرمودند که آمریکا قابل اعتماد نیست و امروز دولتمردان ما به این حرف مقام معظم رهبری رسیده اند.

 

امام جمعه شهرستان خاطر نشان کرد: دو ماه پیش قوانینی در مجلس امریکا به تصویب رسید که سه کشور روسیه، ایران و کره شمالی از نظر نظامی را تحت عنوان حمایت از تروریسم تحریم کرده بودند و قصد آنها از این کار لطمه زدن به نیروهای مسلح ما بود.

 

حجّت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: در این قوانین تصویب شده توسط مجلس آمریکا عنوان شده که نیروی سپاه قدس را جزء نیروهای تروریستی قرار می دهیم، الیته این اوّلین بار نیست که توسط آمریکا تحریم می شویم و به لطف خدا نیروهای مسلح ما قدرتمند از آن هستند که آمریکا بتواند آنها را بترساند.

 

وی در ادامه خطبه ها افزود: سپاه در زمینه های مختلف و به خصوص امنیتی و نظامی خدمات فراوانی برای نظام داشته است تا آنجا که امام خمینی(ره) فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: لازم است که مقایسه ای داشته باشیم که چرا دشمن این قدر از نیروهای نظامی ما می ترسد، علّت این است که نقشه هایی که برای منطقه خاورمیانه در سر داشتن نقش برآب شده و شکست خورده اند و به زودی هم بساط داعش از منطقه برچیده می شود.

 

حجّت الاسلام اجرایی بیان داشت: تجربه بسیج و سپاه در عراق، سوریه، لبنان و یمن به عنوان یک بازوی توانمند عمل کرده است و طبیعی است که اینها از سپاه بترسند.

 

وی افزود: نیروهای نظامی ما امروز به جایی رسیده اند که مصداق آیه قرآن کریم است که دشمن از آنها می ترسد و جا دارد که تشکر کنیم از مواضع رئیس جمهور محترم در دفاع از سپاه و امیدواریم که در بقیه موارد هم همچنین عمل کند همچنانکه مردم هم ایستاده اند.

ارسال نظرات