تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نباید در کل کشور شاهد بروز تخلفات مالی و اسراف باشیم، گفت: بروز اختلاس‌های میلیاردی در برخی دستگاه‌ها زیبنده نظام و مردم نیست.
کد خبر: ۸۹۳۳۱۳۸
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع مدیران موسسات و شرکت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی اظهار داشت: انتظار ما از مدیران اقتصادی آستان قدس حاکم کردن نظارت سیستمی بر مجموعه‌های تحت امرشان است نه تنها در آستان قدس بلکه در کل کشور نباید شاهد بروز تخلفات مالی و اسراف باشیم و بروز اختلاس‌های میلیاردی در برخی دستگاه‌ها زیبنده نظام و مردم نیست.

وی تأکید کرد: اموال آستان قدس رضوی چه در سازمان‌های اقتصادی و چه در مجموعه‌های وابسته، اولاً به علت انتساب مقدس و ثانیاً به علت آن که برآمده از موقوفات خیرین است تحمل کمترین تخلف و اسراف را ندارد و این تفاوت مدیریت در آستان و سایر مجموعه‌هاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مدیران آستان قدس در برنامه‌ریزی‌های مالی خود به حفظ منافع و حقوق کارگر اولویت بدهند اگر کمبودی هم وجود دارد و یا به دلیل تعلل دولت‌ها، طلب شرکت‌ها وصول نشده است، نباید جور آن را کارگران بکشند بلکه باید در سایر اولویت‌ها این کمبود‌ها مدیریت شوند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به سرمایه انسانی در هر مجموعه تصریح کرد: در ابزار‌های مدیریتی یک مجموعه اقتصادی، بودجه، امکانات و سرمایه‌ها عوامل مهمی هستند، اما سرمایه انسانی از همه این‌ها مهمتر است که اگر به آن توجه شود حتی کمبود در سایر عوامل را این مهم می‌تواند جبران کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: کالا‌هایی که در کارخانجات و شرکت‌های آستان قدس با نشان رضوی تولید و روانه بازار می‌شوند باید از بهترین کیفیت و بالاترین استاندارد در ساخت برخوردار باشند. نظارت و بازرسی مستمر و نهادینه شده راه پیشگیری از فساد است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها