خبرهای داغ:
بسيج تحليل مي كند:
سگ هاي ولگرد و مواجهه با مسئال بهداشتي را مي توان از ديگر معضلات دانست كه شهرهاي استان قزوين با آن دست و پنجه نرم مي كنند .
کد خبر: ۸۹۳۳۱۴۶
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سگ هاي ولگرد و مواجهه با مسئال بهداشتي را مي توان از ديگر معضلات دانست كه شهرهاي استان قزوين با آن دست و پنجه نرم مي كنند و متولي مشخصي ندارد، از اين رواتفاقي همانند خورده شدن كودك دوساله در يكي از شهرهاي استان قزوين همگان را در شوك فرو برد.
سگ ها ناقل بيماري هاري بوده و خطرات فراواني را براي شهروندان به همراه دارند از جمله حملات احتمالي سگ هاي ولگرد به شهروندان مي تواند هراز گاهي فاجعه اي را رقم بزند و خانواده اي را داغدارنمايد و يا نقص عضو را به دنبال داشته باشد.
در قزوين علاوه بر نگهداري و سگ گرداني كه تبديل به يك رفتارناهنجار شده است سگ هاي ولگرد نيز به عنوان عوامل تهديد بر اين مشكلات افزوده است، نگهداري اين سگ ها هزينه هاي زيادي دارد كه اكثر نهادها از تقبل آن سرباز ميزنند و نمي توانند بر اساس هزينه كرد آن را ساماندهي كنند.
در شريفيه به قدري تعداد سگ هاي ولگرد زياد شده كه در دسته هاي چند تايي درسطح شهر تردد مي كنند وفاجعه اي شبيه خورده شدن كودك 2 ساله دوراز ذهن نخواهد بود و مسئولان ذيربط قبل از اينكه حادثه اي ديگر تكرار شود بايد فكري اساسي براي معضل سگ هاي ولگرد كنند.
در خصوص جمع آوري اين حيوانات دو نوع نگاه وجود دارد كه عده اي حس احترام به حقوق حيوانات را مد نظر قرارداده اما راه حل ارايه نمي دهند وعده اي ديگربا تهديد دانستن اين حيوانات براي بهداشت و سلامت شهروندان به دنبال راه حل و استفاده از نظر كارشناسان مي باشند تا بتوانند محيط را از خطرات احتمالي ايمن سازي كنند.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها