رئیس اتحادیه خشکبار بیان داشت: وضعیت تولید در محصولات خشکبار سردرختی امسال بهتر است؛ بخصوص تولید پسته نسبت به سال قبل بیشتر بوده است.
کد خبر: ۸۹۳۳۱۹۸
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از نود اقتصادی، علیرضا ارزانی ممقانی، رئیس اتحادیه خشکبار گفت: کاهش 30 درصدی فروش، موجب تعطیلی واحدهای صنفی شده است. برگه قیسی و گردو نیز شرایط خوبی دارد؛ تنها محصولی که تولید آن افزایشی نداشته فندوق است.

رئیس اتحادیه خشکبار مشهد گفت: صادرات هم آغاز شده است، اما از آن جهت که محصولات فراوری ما پیشرفت زیادی داشته، ممکن است تا حدی در صادرات آنها با کمبود گردو، بادام و فندوق مواجه شویم.

ارزانی ممقانی با بیان اینکه تولید بیشتر از سال قبل بوده اما هنوز جوابگوی نیاز داخلی نیست، اظهار داشت: متاسفانه برای جبران این کمبود، بسیاری از این اقلام از مبادی غیررسمی وارد کشور می‌شوند.

وی تصریح کرد: 20 درصد از گردو و 10 درصد از بادام زمینی مورد نیاز بازار، از کانال قاچاق وارد کشور می‌شود. البته این ارقام تخمینی است، زیرا قاچاق را نمی‌توان دقیقا به دست آورد.

رئیس اتحادیه خشکبار مشهد افزود: وضعیت خرید مردم هم بسیار کاهش یافته، هر سال مهرماه خرید خشکبار توسط مردم نسبت به ماههای قبل افزایش می‌یافت، اما امسال 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش داشته‌ایم.

ارزانی ممقانی تاکید کرد: کمبود فروش موجب شده تا واحدهای صنفی با مشکلات زیادی مواجه شوند؛ به طوری که در بازه زمانی یکساله یعنی از مهرماه سال قبل تا مهر امسال، حدود 18 درصد واحدهای صنفی تعطیل شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تعدیل نیرو از دیگر مشکلاتی است که کارخانه‌های خشکبار و فرآوری‌های مرتبط با آن مواجه هستند، امروز از یکی از واحدهای تولیدی سرکشی کردیم که حدود 76 کارگر داشته اما مجبور شده است که تعداد آن‌ها را به 31 نفر کاهش دهد.

ارسال نظرات