سیاست جابه‌جایی مدیران غلط است/ لزوم دوری استاندار جدید از تجملگرایی

احمدرضا بسیج گفت: نباید انتظار داشته باشیم دولت در دوره دوم افراد انقلابی را بر سر امور قرار دهد بنابراین همان مدیران سابق جابجا می‌شوند که این امر به سیاست‌های غلط ریاست جمهوری بازمی‌گردد.
کد خبر: ۸۹۳۳۲۲۶
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حمیدرضا بسیج در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: استانداران نماینده‌های دولت در هر استانی هستند بنابراین چند ویژگی خاص باید داشته باشندوی با اشاره به اینکه اولین ویژگی استاندار به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) این است که نااهل نباشد، آنجا که می‌فرماید: «نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد»، چراکه اگر کسی نااهل باشد خودبه‌خود انقلاب را به نابودی می‌کشاند، افزود: دومین ویژگی استاندار این است که امانت‌داری و صداقت را سرلوحه خود قرار دهد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه متأسفانه مسائلی در کشور دیده شد که باعث بروز ترس در بین مردم شده است، ادامه داد: مردم از این امر نگران‌اند که چطور برخی‌ها که بر سر پست‌های مختلف سیاسی و اقتصادی در کشور هستند در نهایت یا دزدی کرده یا به گروه‌های ضدانقلاب می‌پیوندند، همین امر منجر به تشویش مردم می‌شود که بعضی از انتخاب‌ها صحیح، دقیق و اصولی نبودند.

بسیج به تأکید حضرت علی (علیه السلام) در نامه به مالک اشتر مبنی بر دقت در انتخاب کارگزاران اشاره و عنوان داشت: با توجه به اینکه مدیران نیز ممکن است با نظر استانداران تغییر کند لذا قوم‌گرایی، قبیله‌گرایی، حزب‌گرایی کنار زدن نیروهای ارزشی که در گذشته هم شاهد مواردی از این دست بوده‌ایم نباید وجود داشته باشد لذا باید مدیران فهمیده انتخاب شوند که به مسائل جناحی و حزبی ورود پیدا نکنند.

وی با تأکید بر اینکه یک مدیر باید چابکی و توانایی ذهنی و عقلی داشته باشد یا به تعبیری جهادی و انقلابی باشد، اضافه کرد: نگاه مدیران باید انقلابی و جهادی باشد و خدمت کردن به مردم را برای خود یک ارزش بدانند، پست، مسؤولیت و مدیریت را فرصتی برای خدمت تلقی کند نه محلی برای نازیدن یا به فکر خود، قبیله و جناح خود بودن.

این فعال سیاسی در ادامه بیان داشت: در نهایت اینکه یک مدیر یا استاندار باید مردم‌شناسی خوبی داشته باشد، امری که متأسفانه کمتر به آن توجه شده است، مردم‌شناسی فرهنگی، جامعه‌شناسی و روان‎شناسی انسانی از اصولی هستند که یک مدیر حتماً باید به آن توجه داشته باشد، اینکه با مردم چگونه برخورد کند، جامعه چگونه است، چه انتظاری دارد و به چه نحوی می‌توان مردم را به سمت و سوی فلاح و رستگاری سوق داد.

بسیج اضافه کرد: مردم بر اساس گفته حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) به‌گونه‌ای هستند که بر اساس مشی بزرگان و حاکمان خود زندگی می‌کنند، اگر مدیری تجمل‌گرا و به دنبال فرصت‌هایی به نفع خود باشد مردم نیز همان خط‌مشی را دنبال می‌کند، اگر مدیری توجه به مسائل معنوی نکند مردم نیز از معنویت فاصله می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه ضعف در مسئله اشتغال و اقتصاد که در چهارمحال و بختیاری نیز شاهد آن هستیم یک موضوع کلی است، به عبارتی یک آسیب مربوط به کل دولت به شمار می‌رود، بیان کرد: دیدگاه دولتمردان، وزرا و شخص رئیس‌جمهور اساساً دیدگاهی خلاف اقتصاد مقاومتی است که خودبه‌خود به استان‌ها نیز کشیده می‌شود.

استاد دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه این‌گونه نیست که یک استاندار بتواند خلاف سیاست‌های دولت اقداماتی انجام دهد، گفت: ساختار سیاسی کشور را بیشتر وزرا و رئیس‌جمهور مشخص می‌کند و اینکه استانداری بتواند در عرصه ایجاد اشتغال موفق شود خارج از عهده وی است مگر اینکه توانمندی‌های زیادی برای این امر داشته باشد اما اصل سیاست‌ها را باید از دولت و شخص ریاست‌جمهور مطالبه کرد.

بسیج تصریح کرد: به هر حال نباید انتظار داشت دولت دوازدهم با دولت یازدهم تفاوت چندانی داشته باشد، همگی به این موضوع واقف هستند که رئیس‌جمهور نگاهی به غرب و آمریکا دارد که البته مورد قبول نیست، نباید انتظار داشته باشیم دولت در دوره دوم افراد انقلابی را بر سر امور قرار دهد بنابراین همان مدیران سابق جابجا می‌شوند که این امر به سیاست‌های غلط ریاست جمهوری بازمی‌گردد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار