کارآفرینی به عنوان یکی از اصلی ترین موضوعات دنیای امروز و محرکه اصلی توسعه اقتصادی محسوب می شود و نقش آن در نوآوری یا ایجاد فضاهای جدید کسب وکار بر همگان روشن است.
کد خبر: ۸۹۳۳۲۹۲
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۵

گروه اقتصادی خبرگزاری بسیج: اشاره: از بهترین راه های موجود در جهت برطرف ساختن کاهش وابستگی جوامع اسلامی به غرب و حفظ استقلال و پافشاری بر ارزش های حاکم بر خود اقتصاد مقاومتی است. این واژه برای اولین بار توسط رهبر انقلاب اسلامی ایران برای صیانت از تهاجم دشمنان در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تولیدی و... به عنوان راهنمای عمل همه مسئولان و مردم در برابر فشارها و تهدیدات دشمنان به عنوان ایده ای مبتکرانه و بسیار خلاقانه مطرح شده است.

کارآفرینی به عنوان یکی از اصلی ترین و مهم ترین موضوعات دنیای امروز و محرکه اصلی توسعه اقتصادی محسوب می شود و نقش آن در نوآوری یا ایجاد فضاهای جدید کسب وکار بر همگان روشن است.توجه به این مهم که کارآفرین و کارآفرینی از عنصرهای بالقوه ی توسعه و حرکت به سوی پیشرفت و ترقی است می تواند بسیار بحث انگیز و مورد تحلیل باشد.
از این رو گفتگویی با یکی از کارآفرینان موفق بسیجی ترتیب داده ایم.

فرج الله عارفی، کارآفرین موفق بسیجی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به زمینه فعالیت خود گفت: در رشته مردم شناسی موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد شده ام.

این کارآفرین موفق بسیجی افزود: افتخار خدمت به مردم عزیز کشور را در مجموعه کمیته امداد، در دوره ای به عنوان فرماندار و در زمان مجلس نهم شورای اسلامی به عنوان نماینده مجلس داشتم.درهمین زمان به عنوان رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی فعالیت داشتم.

این کارآفرین موفق بسیجی عنوان کرد: ما در زمان فعالیت در کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای کارآفرینی و اشتغال مردم اتفاقات خوبی را رقم زدیم.بر همین اساس در حوزه کشاورزی، دامداری،تجارت و حتی در منطقه هرمزگان در زمینه پرورش آبزیان نیز کار کردیم.

عارفی تصریح کرد: در زمینه کشاورزی فعالیت های خوبی در زراعت، باغداری اجرا کردیم و در زمینه صیادی نیز طرح هایی با هدف اشتغال زایی جوانان اجرا کردیم که دستاوردهای خوبی را به همراه داشت.گاهی مشاغل ایجاد شده برای جوانان و خانواده های کم بضاعت تحت پوشش کمیته امداد منبع درآمدی هر چند اندک برای این افراد بود.
وی افزود: گفتنی است در استان هرمزگان بالغ بر 4هزار و 400 نفر، در منطقه جیرفت حدود 1500 ، در استان مرکزی نزدیک به 2500 نفر در طرح های کارآفرینی مشغول به کار شدند که این آمار در نوع خود کم نظیر است.در راستای تشویق و ترغیب جوانان به فعالیت ها و مشاغل جدید جشنواره کارآفرینان را طراحی کردیم که از استان های مختلف کشور در آن حضور داشتند.
عارفی با اشاره به لزوم تشویق و ترغیب دیگران در مشارکت به کارآفرینی گفت: بر همین اساس افرادی که طرح ها و ایده های خوبی در زمینه های مختلف از جمله خیاطی، کشاورزی، زراعت، باغداری داشتند را به عنوان یک الگوی مناسب برای دیگران معرفی کردیم تا دیگران هم ترغیب شوند و در این طرح ها مشارکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: برهمین اساس با تشکیل کارگاه های مختلف از تجربیات کارآفرینان استفاده می شد تا نهایتا بهره وری طرح ها افزایش یابد.این شاخص ترین کاری است که ما در زمینه اشتغال به سرانجام رساندیم که بسیار مؤثر واقع شد.

ارسال نظرات